×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
اتحادیه نانوایی اهواز واگذاری ۱۰۰ مجوز نانوایی را مدیریت کند

رضا فتوحی در کارگروه آرد و نان خوزستان در محل استانداری بیان کرد: با توجه به ایجاد صف های طولانی در مقابل نانوایی ها در اهواز با صدور ۱۰۰ مجوز تاسیس نانوایی در اهواز موافقت شده تا مردم در تهیه نان با سختی روبه رو نشوند.

وی گفت: برای حل این مشکل، هم‌ تعداد نانواها و هم میزان سهمیه آرد اهواز را افزایش دادیم و از ۱۰۰ مجوز تاسیس واحد نانوایی در اهواز تعدادی به شهر کوت عبداله مرکز شهرستان کارون تخصیص داده شد.

فتوحی افزود: از فرمانداران شهرستان های استان تقاضا دارم که نشست شورای آرد و نان را به صورت ویژه برگزار کنند و هرگونه مشکل در بخش پخت و توزیع نان را برطرف کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان ادامه داد: مجوزهای نانوایی نباید امکان واگذاری داشته باشد و باید مربوط به همان فرد باشد.

مدیرکل غله و بازرگانی خوزستان نیز بیان کرد: در شهرستان‌های استان کمترین‌ مشکل را در توزیع و پخت نان داریم.

امید جهان نژادیان افزود: سرانه مصرف آرد هر فرد در شهر ۷.۵ کیلوگرم در سال و برای عشایر ۱۲ کیلوگرم است؛ اما مصرف آرد همواره از سهمیه بالاتر است.

وی گفت: به متصدی نانوایی فوت کند نمی توان جواز نانوایی آن را به فرد دیگری منتقل کرد و از فرمانداران درخواست کردیم از انتقال جواز جلوگیری کنند.

جهان‌نژادیان ادامه داد: برای کنترل نحوه توزیع و جلوگیری از خروج آرد از شبکه، در مراکز توزیع آرد بازرس مستقر می کنیم، که گرچه کار سختی است اما اثرگذار است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان افزود: توزیع آرد در جامعه هدف روستایی و عشایر در سامانه ای که در دست ثبت است انجام خواهد شد تا توزیع با دقت بیشتری انجام شود.

با آزاد شدن یارانه نان صنعتی در ابتدای امسال گرایش به نان سنتی افزایش یافت و همین موضوع باعث تشکیل صف های طولانی در مقابل نانواها به ویژه در اهواز شد.

به همین دلیل با صدور ۱۰۰ مجوز تاسیس نانوایی در اهواز موافقت شده است و سهمیه آزاد نانواها نیز افزایش یافته است.

حدود سه هزار نانوایی در سطح خوزستان وجود دارد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.