×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
خط تولید مفتول در خرمشهر راه اندازی شد

رئیس بنیاد مستضعفان کشور  در این آیین گفت: خط اول این کارخانه با ظرفیت تولید ۴۰۰ هزار تن میلگرد در سال کار خود را آغاز کرده بود.

سید پرویز فتاح افزود: برای افتتاح فاز دوم خط تولید این کارخانه برنامه ریزی شده بود که امروز این فاز با تولید مفتول به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه افتتاح این خط تولید نیاز کشور بود، بیان کرد: این خط با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان، توسط دانشمندان و مهندسان ایرانی افتتاح شد.

فتاح گفت: خط تولید میلگرد و مفتول کاوه اروند خرمشهر جز محدود خط های صنعت کشور است که در ارتفاع چند متری از سطح زمین انجام می گیرد زیرا با توجه به شرایط جوی منطقه امکان آبگرفتگی و توقف تولید وجود داشت.

وی اظهار داشت: با راه اندازی این خط ظرفیت تولید به ۶۰۰ هزار تن میلگرد و مفتول در سال با اندازه های مختلف می رسد.

فتاح از اشتغال ۲۳۰ نفر در مجموعه شرکت فولاد کاوه اروند خرمشهر خبر داد و گفت: به لطف خدا با راه اندازی این کارخانه، میزان اشتغال زایی خوبی برای بومیان منطقه فراهم شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور، مساحت این کارخانه را مناسب توصیف کرد و گفت: با توجه به زمین های بکری که در جوار این کارخانه وجود دارد سازمان منطقه آزاد اروند می تواند برای توسعه تولید در ابعاد بزرگتر فولادی همکاری کند.

وی، اظهار داشت: شمش های لازم برای تبدیل شدن به میلگرد و مفتول در این کارخانه از فولاد خوزستان و کارخانه بنیاد در بندر عباس تامین می شود.

فتاح گفت: در حال حاضر این کارخانه ضمن قابلیت صادرات، نیازهای داخلی کشور را تامین می کند.

وی با تقدیر از دانشمندان و مهندسان ایرانی، بیان کرد: چنین کارخانه هایی با وجود تحریم های ظالمانه دشمنان در کشور راه اندازی می شوند و این نشان از پیشرفت صنعت کشور است.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور، این کارخانه را سودزا و اقتصادی خواند و تاکید کرد: بنیاد مستضعفان با سرمایه گذاری در این کارخانه از تولید داخلی حمایت می کند ضمن اینکه بسیاری از طرح های بنیاد در خوزستان اجرا شده و نیاز کشور را تامین می کند.

شرکت فولاد کاوه اروند (سهامی خاص) در سال ۱۳۹۱ تاسیس و تحت شماره ۲۶۶۳ در اداره شرکتهای منطقه آزاد اروند به ثبت رسید.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.