×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
سرافرازی فولاد مردان خوزستان در چهل و چهارمین سالگرد انقلاب/ لبیک فولاد مردان خوزستانی به شعار سال با افتتاح ۳۳ پروژه در دهه فجر ۱۴٠۱

در ایران صنعت فولاد از جمله صنایعی است که پس از انقلاب ایجاد و بومی‌سازی شده و مجموع اقدامات انجام شده در این خصوص در نهایت ایران را تا این لحظه در جایگاه دهم تولید فولاد در جهان قرار داده و سهم قابل توجهی را در زمینه اشتغال‌زایی و ارزآوری برای کشور به ارمغان آورده است.

فولاد علاوه بر صنعتی‌ کردن کشورهای غربی و بلوک شرق سابق،در توسعه کشورهای شرق آسیا نیز نقش محوری بازی کرده است. در این میان، کشورهای بدون منابع طبیعی و مواد اولیه لازم برای ایجاد صنعت فولاد نیز به استقرار این صنعت در کشور خود مبادرت ورزیده اند.

اهمیت و ظرفیت صنعت فولاد در نظام اقتصادی جهانی از جمله ایران این صنعت را جزو صنایع استراتژیک قرار داده است.در همین خصوص با اجرای طرح‌های توسعه‌ای پیوسته نقش مهمی در اقتصاد و رونق تولید کشور بر عهده دارد.

و اینک در جنوب غربی ایران،شرکت فولاد خوزستان که به عنوان اولین تولیدکننده فولاد وآهن به روش احیاء مستقیم و کوره قوس الکتریکی در کشور شناخته می‌شود در مسیر اعتلای نام ایران به مناسبت فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با تکیه‌ بر عزم و اراده والای خود و تلاش برای توسعه میهن عزیزمان ۳۳ پروژه به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان در راستای دستیابی به تولید پایدار که موجبات ۴ میلیون تن تولید فولاد در افق ۱۴۰۴ و ۱۳/۶ میلیون تُن تا سال ۱۴۱۰ را با تلاش گسترده و همدلی افتتاح و به بهره برداری می رساند.

از نکات بارز اجرایی شدن این پروژه‌ها می‌توان به پایداری تولید، بهینه‌سازی فناوری،افزایش ظرفیت،کاهش پیامدهای زیست‌محیطی و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و ایجاد اشتغالزایی اشاره کرد‌.

اشتغال‌زایی مستقیم برای ۵۰ شرکت در دوره اجرای این پروژه ها و سهم بیش از ۷۷ درصدی بکارگیری توانمندی شرکت های داخلی با صرفه‌جویی ارزی بالغ بر ۳۰ میلیون یورو از دیگر ویژگی‌های پروژه‌هایی است که در دهه فجر امسال در فولاد خوزستان افتتاح می گردند.

در این میان آنچه اهمیت دارد با برنامه ریزی و مدیریت درست و تصمیمات کارشناسان اندیشمند شرکت فولاد خوزستان ظرف سال‌های گذشته با وجود تحریم منابع زیر ساختی علاه بر اینکه جلوه های بی نظیری از رونق و برکت در سایه تلاش رقم زده اند به یکی از تامین‌کنندگان ارز مورد نیاز بانک مرکزی از طریق صادرات نیز رسیده اند.
باید برنامه‌ریزان اقتصادی،خوزستان را به عنوان یک گنج تلقی کرده و در دستور کار خویش تکیه بر شرکت فولاد خوزستان را غنیمت دانسته و با تمام قوا، توسعه طرح‌های افزایش تولید و تکمیل حلقه‌های زنجیره در این واحد صنعتی مادر را تسریع کنند.

با تمام سختی‌ها و وجود تحریم‌ها فولاد مردان خوزستانی توانسته اند قله‌های علم و دانش را توسط مهندسان تلاشگر خود فتح کند؛امید است که با همدلی و پشتکار و تلاش های همیشگی و شبانه روزی بی دریغ برنامه ریزان و دولتمندان ایرانی در مسیر خودکفایی و اقتصاد مقاوتی و در جهت اعتلای نام ایران و ایرانی گام برداشته و با تصمیمات به حق و اندیشمندانه همانند جوانان فولاد خوزستان در مقابل تحریم ها قد علم کرده و موجبات توسعه و پیشرفت این صنعت مهم شوند و مسیر نوآوری و درخشش را هموار تر از همیشه سازند.

جهادگران فولاد خوزستان با غیرت و با از خودگذشتگی فراوان نگذاشتند در سال “تولید،پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها “چرخ تولید کارخانه در این جبهه نبرد با تروریسم اقتصادی متوقف شود و آمار تولید نسبت به سال های گذشته تنزل پیداکند و هم پیمان برای چشم انداز توسعه شرکت و ساختن آینده ای روشن و ایرانی آباد ایستادگی می کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.