×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
تشریح اقدامات انجام شده در خوزستان توسط استاندار سابق

صادق خلیلیان در آیین معارفه و تودیع استاندار خوزستان، اظهار کرد: در بدو ورود به استان خوزستان وضعیت به گونه ای بود که بسیاری از طرح‌ها نیمه تمام بودند یا بسیار کند پیش می رفتند. اولین اقدام احصا مسائل و مشکلات استان بود. سفر دولت آن زمان به خوزستان انجام شده بود اما مصوبه نداشت.

وی افزود: دو راه اصلی اهواز به هفتکل و بعد چهارمحال و بختیاری و اصفهان متصل می‌شد و راه دیگر که بسیار راهبردی است استان را به شیراز متصل می کرد. دوخطه شدن خط آهن اهواز اندیمشک، ۵ سال طول کشیده بود و با وجود اینکه ۸۰ درصد آن انجام شده بود، همه این‌ها را احصا کردیم زیرا کارها نیمه تمام مانده بودندـ

استاندار سابق خوزستان گفت: فاضلاب اهواز و طرح غدیر و بسیاری از پروژه ها از جمله بیمارستان آبادان و مگا آی سیو گلستان را در مصوبات آوردیم و همگی به تصویب رسیدند که طی سه تا چهار سال انجام شود.

خلیلیان ادامه داد: در اوایل شروع کار استان دچار تلاطمات کارگری شدیدی بود که نمونه آن هفت تپه بود که مشکلات آن به سال ۸۵ بازمی‌گشت و در کسری پرداخت حقوق روبه‌رو بودند در دولت قبل به بخش خصوصی واگذار شد که بی نتیجه بود. بعد از آن قوه قضائیه بخش خصوصی را خلع ید کرد و در نهایت در جلسه ای با حضور معاون اول رئیس جمهور، سه راه حل ارائه شد. در نهایت هیات مدیره مشخص و ظرف یک ماه معوقات کارگران پرداخت شد و بیش از یک سال است که هفت تپه در مسیر رو به جلویی است.

استاندار سابق خوزستان با اشاره به وضعیت پیشرفت پروژه فاضلاب اهواز نیز گفت: در پروژه فاضلاب اهواز کار با سرعت انجام شد تا پیش از این دولت، مجموعه پروژه فاضلاب اهواز ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در این دولت حدود یک سال پیشرفت ۲۲ درصدی داشت و به حدود ۵۳ درصد رسیده است و تا پایان ۱۴۰۲ به پایان می رسد و مشکلات اهواز به طور کامل رفع می شود. پروژه آب غدیر نیز به صورت میان مدت انجام شد. یک ایستگاه پمپاژ احداث شد و خطوط انتقال آب وصل شد و به شهرهای اهواز، حمیدیه، خرمشهر، آبادان، هویزه، سوسنگرد، بخشی از شادگان و بستان وصل شد کهحداقل ۴۵۰ تا ۵۰۰ روستا را دربرمی گیرد.

خلیلیان ادامه داد: در اربیعن یک میلیون و ۵۷۰ هزار نفر را از مرزهای استان عبور دادیمکه تلاش همه دستگاه ها و شرکت ها بود. مسیر توسعه استان را دنبال کردیم. قوم های لر، بختیاری و عرب با فرهنگ اصیل هستند و این اصالت خود را در جریانات اخیر نشان داد.

وی افزود: در خصوص زیرساخت ها و مبلمان شهری، گفته شد که ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از دولت قبل طلب وجود دارد که آن را پیگیری کردیم. مجموع کارگران شهرداری ۲۷ هزار نفر است که برخی ۶ تا ۱۲ ماه حقوق دریافت نکرده بودند که هر ماه پرداخت شد.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.