×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
استاندار جدید خوزستان با حضور وزیر کشور معرفی شد

در این مراسم با حضور وزیر کشور، نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس، اعضای شورای اداری و فرماندهان نظامی و انتظامی استان ضمن تقدیر از خدمات «صادق خلیلیان»، «علی اکبر حسینی محراب» به عنوان استاندار جدید خوزستان معرفی شد.

در این مراسم با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و قاسم ساعدی رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس از زحمات صادق خلیلیان قدردانیو علی اکبر حسینی محراب به عنوان استاندار جدید خوزستان معرفی شد.

“علی اکبر حسینی محراب” در دهه هفتاد مدیرکل اطلاعات خوزستان بود و در سال ۸۴ در دوره وزارت حجت الاسلام محسنی اژه ای در وزارت اطلاعات، معاون اقتصادی و مبارزه با فساد این وزارتخانه بود.

محراب در دولت دهم، دبیر ستاد تدابیر ویژه اقتصادی و رئیس کمیته اقتصاد دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بود. وی همچنین سابقه معاونت مبارزه با مفاسد اقتصادی سازمان اطلاعات سپاه را در کارنامه اجرای اش دارد.

حسینی محراب در دولت آیت الله رییسی، مشاور اقتصادی معاون اول ریاست جمهوری بود؛ پیگیری و برخورد با دهها پرونده مفاسد اقتصادی، مهمترین سابقه محراب حسینی است.

حسینی محراب از رزمندگان دفاع مقدس و برادر سردار شهید “علی اصغر حسینی” محراب است.

«صادق خلیلیان» استاندار پیشین خوزستان روز ۱۴ شهریورماه سال ۱۴۰۰ در این سمت منصوب شد.

بر اساس آمار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این بیست و سومین استانداری است که برای خوزستان منصوب می‌شود.

خوزستان استانی در جنوب‌ غرب ایران است که جنوب آن در کرانهٔ خلیج فارس قرار دارد؛ مساحت این استان ۶۴٬۰۵۷ کیلومتر مربع است و با جمعیتی حدود پنج میلیون نفر (۱۳۹۵)، پنجمین استان پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

خوزستان از شمال به لرستان، از شمال شرق و شرق به استان چهارمحال و بختیاری، از شمال‌غرب به ایلام، از جنوب‌شرقی به کهگیلویه و بویراحمد، از جنوب به بوشهر و خلیج فارس و از غرب به کشور عراق محدود می‌شود.

 

منبع: یرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.