×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه‌های خوزستان مه‌آلود است / رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند

سرهنگ رضا دولتشاهی افزود: در سه روز اخیر که اغلب جاده‌های استان مه‌آلود و لغزنده بود شاهد بروز موارد متعددی از تصادفات رانندگی در راه‌های استان بودیم که اغلب به علت بی احتیاطی و توجه نکردن به جلو ناشی از کاهش دید افقی و مه آلودگی بود.

وی گفت: شرایط مه آلودگی ، دشواری‌هایی به همراه دارد از این رو لازم است رانندگان با احتیاط کامل رانندگی کنند که مهمترین موارد احتیاطی دوری از شتاب زدگی ، سبقت نگرفتن ، توجه به جلو ، سرعت مطمئنه و عدم خواب آلودگی است.

رییس پلیس راه خوزستان از عموم رانندگان وسایل نقلیه سبک و سنگی خواست با توجه به مه آلودگی و در پیش بودن بارندگی ها ، قوانین رانندگی در شرایط خاص آب وهوایی را رعایت کنند تا سبب آسیب رسیدن به خود و دیگران نشوند.

سرهنگ دولتشاهی افزود: با توجه به پیش بینی موج جدید بارندگی ها در خوزستان از اواخر وقت امروز(سه‌شنبه) و لغزندگی سطح جاده‌ها و بارش برف در مناطق خوزستانی ، از رانندگان درخواست می شود احتیاط کامل ، تجهیزات زمستانی به خصوص زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

به گفته وی هم اکنون همه راههای اصلی و فرعی استان باز هستند و ترافیک روان در جاده‌های استان حاکم است.

در روزهای اخیر دید افقی ناشی از مه غلیظ برخی مناطق جنوبی خوزستان همچون ماهشهر و آبادان به کمتر از ۳۰ متر و در دوشنبه شب در کلانشهر اهواز به کمتر از ۲۰ متر رسید.

آذر ماه سال گذشته وقوع مه غلیظ در جاده بهبهان – اهواز سبب برخوردزنجیره‌ای ۴۹ دستگاه خودرو شد که بر اثر دست کم پنج تن از هموطنان کشته و ۱۵نفر مصدوم شدند.

خوشبختانه در روزهای اخیر گزارشی از برخورد زنجیره‌ای خودروها ناشی از مه آلودگی و عدم دید کافی در راه‌های خوزستان دریافت نشده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.