×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
مشکل آبگرفتگی معابر اهواز همچنان ادامه دارد

سیاوش محمودی دوشنبه در نودمین نشست رسمی در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اهواز با اشاره به بارش اخیر باران در اهواز که منجر به آب گرفتگی برخی از معابر این شهر شد گفت: این بارندگی مشکلات را برای مردم شهرهای اهواز و کارون ایجاد کرده است که قضاوت عادلانه و منصفانه در این زمینه باید با در نظر گرفتن اقدام های انجام شده و بررسی کم کاری های احتمالی باشد.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: اگر طرح فاضلاب اهواز امروز هم تکمیل شود، به دلایل مختلف از جمله محدود بودن ظرفیت شبکه فاضلاب، با وجود این حجم از بارندگی ها، آب گرفتگی در سطح معابر اهواز همچنان ادامه دار خواهد بود.

وی با انتقاد از هجمه های فضای مجازی به دلیل آب گرفتگی برخی معابر اهواز گفت: عده ای در فضای مجازی، به خاطر منافع و موضوعات دیگر به این حوادث دامن می زنند که اهداف آنها معلوم است ولی قضاوت باید عادلانه، منصفانه و کارشناسانه باشد.

 

ثبت ۵۴ میلیمتر باران در اهواز

محمودی افزود: شورای اسلامی کلانشهر اهواز در هفته جاری عملکرد شهرداری و شرکت آب و فاضلاب در بارندگی های اخیر و اقدام های انجام شده برای حل مشکل فاضلاب اهواز را به صورت کارشناسی بررسی و نظر رسمی شورا در خصوص این آب گرفتگی معابر پس از بررسی های کارشناسی اعلام می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام هواشناسی ۵۴ میلی متر میانگین بارش ثبت شده اخیر در اهواز است گفت: ایستگاه های دانشگاه نفت کارون ۶۲ میلی متر، استانداری ۶۱، شهرداری ۵۱.۹ و در فرودگاه ۴۹.۲ میلیمتر بارندگی در بارش های اخیر ثبت شده است.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: میانگین بارش باران شهر اهواز در سال گذشته ۱۶ میلیمتر، در سال ۹۹ بالغ بر ۳۱ میلیمتر، در سال ۹۸ که برخی منازل اهواز تا ۱۰ روز زیر آب بود ۷۴ میلیمتر و در سال ۹۷، ۴۷ میلیمتر بوده است.

وی با بیان اینکه قضاوت عادلانه و منصفانه به جز با داشتن اطلاعات دقیق ممکن نیست، افزود: اگر اقدام های انجام شده شهرداری و آب و فاضلاب در یکسال اخیر نبود با این حجم از بارندگی مشکلات شهر اهواز بسیار جدی تر بود.

محمودی افزود: پس از سیل ۹۸ و بروز مشکلات جدی برای شهروندان در شهر اهواز، ۲ طرح ضربتی با عنوان طرح ضربتی علاج بخشی به فاضلاب اهواز یک و ۲ در دستور کار قرار گرفت که میزان پیشرفت و کارایی اجرای این طرح در مکان هایی که در آن اجرا شده باید به صورت دقیق بررسی شود.

پنج تا ۶ نقطه اهواز دچار آبگرفتگی بحرانی شد

وی ادامه داد: تا کنون ۵۲ درصد از طرح ضربتی علاج بخشی فاضلاب اهواز اجرا شده است که ۲۱ درصد از این کار در طی یکسال گذشته انجام شده است.

وی افزود: به طور مثال اگر خط فاضلاب کوی علوی به رودخانه تکمیل می شد امروز مشکل آب گرفتگی جدی ناشی از بارندگی اخیر به وجود نمی آمد.

محمودی ادامه داد: حدود ۲۰ نقطه از شهر اهواز در بارندگی های اخیر با آب گرفتگی مواجه شد که پنج تا ۶ نقطه آن بحرانی بود و این در حالی است که در سال های گذشته تنها در تابستان ۵۰۰ نقطه اهواز مشکل بالازدگی فاضلاب داشت که این مشکلات با اقدام های انجام شده به حداقل رسیده است.

وی گفت: برخی مناطق اهواز از جمله منطقه زکی زاده که سال های گذشته پس از هر بارندگی با آنچنان آبگرفتگی مواجه می شد که مردم برای تردد از قایق استفاده می کردند در بارندگی اخیر به دلیل اقدامات آبفا و شهرداری هیچگونه آب گرفتگی آنجا ثبت نشد.

شهرداری و آبفا در بارندگی اخیر غافلگیر نشدند

رییس شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه شهرداری و شرکت آبفا در بارندگی اخیر دچار غافلگیری نشدند و تمام ظرفیت خود را به میدان آوردند گفت: نبود فرماندهی واحد یکی از مشکلاتی بود که در آب گرفتگی اخیر معابر اهواز به خوبی کمبود آن احساس شد.

وی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران استان در زمینه ایجاد فرماندهی واحد میدانی برای کاهش مشکلات مردم در بارندگی های اخیر کم کاری کرده است ادامه داد: برخی مشکلات از جمله قطع برق در منطقه کیانشهر موجب از مدار خارج شدن پمپ های تخلیه آب این مناطق شد که این اشکالات باید در بارندگی های پیش رو رفع شود.

بارش های روزهای گذشته که بخش های وسیعی از کشور و استان خوزستان را در برگرفت، مشکلاتی را در بخش هایی از شهر اهواز و کارون ایجاد کرد.

در برخی مناطق ورود آب به منازل مشکلات جدی را برای مردم این ۲ شهر ایجاد کرد.

نوارهای حفاری آبفا مشکلات مردم را در بارندگی تشدید کرد

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری ، گردشگری و توسعه شهری شورای اسلامی کلانشهر اهواز نیز در نطق پیش از دستور این نشست با اشاره به بارندگی های اخیر و ایجاد مشکل برای برخی از مردم اهواز ادامه داد: سال گذشته اقدام های گسترده ای برای بازگشایی مجاری فاضلاب انجام شد که متاسفانه امسال این موضوع خیلی ضعیف دنبال شد.

سیدمحمدعلی پورموسوی ضمن تشکر از اقدام شهرداری و شرکت آب و فاضلاب برای اصلاح شبکه فاضلاب گفت: از شهرداری و آبفا به دلیل اقدام هایی که انجام شده است تشکر می کنیم ولی برای کارهایی که نکرده اند نیز باید به آنها تذکر داد.

وی با طرح این سوال که چرا با وجود همه پیش بینی ها و هشدار ها همچنان غافلگیری دستگاه ها در بارندگی های اخیر ادامه داشت افزود: برخی مناطق اهواز که در ماه های اخیر اقدامات اصلاحی برای شبکه فاضلاب آنها انجام شده مانند خیابان شیخ بهایی ولی در بارندگی های اخیر دوباره با آب گرفتگی مواجه شدند که باید کم کاری ها در این زمینه به طور جدی پیگیری شود.

رئیس کمیسیون توسعه شهری شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: مشکل ترمیم نوارهای حفاری به صورت جدی تذکر داده شده بود ولی به این تذکر توجه نشد و شاهد بودیم که در این بارندگی و ایجاد فروچاله در این نوارهای حفاری مشکل مردم تشدید شد.

وی با اشاره به ضرورت آسفالت و اصلاح معابر اهواز گفت: برخلاف سال های گذشته که بودجه و قیر برای آسفالت وجود نداشت، بودجه و قیر فراوانی برای آسفالت معابر و اصلاح نوارهای حفاری تخصیص و ذخیره شده است که با وجود این تاخیر در ترمیم این نوارهای حفاری پذیرفتنی نیست.

فضای مجازی دجال آخرالزمان

پورموسوی در ادامه با بیان اینکه به اعتقاد من فضای مجازی همان موجود یک چشم آخرالزمان و دجالی است که خیلی از آن آسیب دیده ایم گفت: اگر چه توجه زیاد به مطالب فضای مجازی موجب غفلت از کارهای اساسی می شود ولی پاسخگویی به برخی از این مطالب و شفاف سازی در این زمینه ضروری است که باید مدیریت شهری با مشورت از متخصصان رسانه ای دنبال کند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.