×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
اهواز غرق سیلاب ناکارآمدی مدیران شهری شد

آبگرفتگی معابر بعد از بارش باران شاید در بسیاری از شهرها اتفاق بیفتد و شهروندان نیز انتظار آن را داشته باشند اما در معابر اهواز وضعیت متفاوت است و نه آبگرفتگی بلکه سیلاب شدید رخ می‌دهد.

در سال ۹۸ و ۹۹ بارش‌های شدید و وقوع سیل در اهواز خسارت‌های هنگفتی به زیرساخت‌های شهری و منازل مسکونی وارد آورد که در پی آن بحران، طرح ضربتی جمع‌آوری آبهای سطحی آغاز شد.

بعد از آن سال اما بارندگی شدیدی رخ نداد و طرح ضربتی مذکور نیز با جدیت ادامه پیدا نکرد که کلانشهر اهواز امروز دوم دی‌ماه شاهد نتیجه این اهمال و ترک فعل بعد از اولین بارندگی شدید است‌.

حاصل حفاری‌ معابر و اختصاص بودجه چه شد؟

بسیاری از معابر شهر اهواز برای اجرای پروژه‌های فاضلاب و آبهای سطحی حفاری شده و منطقه‌ای نیست که ساکنان آن با دشواری‌ها و ترافیک ناشی از این حفاری‌ها مواجه نباشند اما بحران هربار تکرار می‌شود و اهوازی‌ها از یکدیگر می‌پرسند چرا نشانه‌ای از کاهش مشکلات وجود ندارد؟

دولت برای حل معضل فاضلاب اهواز ۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داد اماتحقق وعده رئیس جمهور برای حل معضل فاضلاب تا تابستان ۱۴۰۲ در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

شرکت آبفا خوزستان با سکانداری کرمی ‌نژاد (از مدیران به جای مانده از دولت روحانی)، از وضعیت مالی مناسبی برخوردار است با این حال اما همچنان به کیفیت اجرای پروژه، سرعت لاکپشتی آن و عدم ترمیم و آسفالت نوار حفاری‌ها انتقادات زیادی وارد است.

چندین نقطه از محلاتی که پروژه اصلاح شبکه فاضلاب در آنها به پایان رسیده همچنان با بحران مواجه هستند که می‌توان به خیابان انقلاب و منطقه شش شهرداری اشاره کرد.

امینی: دیگر بحران آبگرفتگی نخواهیم داشت

شهرداری اهواز مهرماه امسال از اختصاص بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات و ماشین‌آلات هدایت آبهای سطحی خبر داد و در مراسمی این تجهیزات را افتتاح کرد.

رضا امینی شهردار اهواز در این مراسم ابراز امیدواری کرد که دیگر شاهد آبگرفتگی در معابر سطح شهر نباشیم.

وی‌ که سکاندار پولدارترین دوره شهرداری اهواز است، گفت: طی سال گذشته ۵۶ نقطه بحرانی شناسایی و در اقدامی ضربتی طی همکاری شهرداری اهواز و اداره آبفا این موارد برطرف گردید و امسال نیز این تجهیزات جهت رفع مسائل مربوط به آبگرفتگی ها خریداری گردیده است.

امینی در پایان گفت: امیدواریم که با اقدامات بموقع و همکاری شهرداری اهواز و آبفا با هدایت شورای اسلامی شهر که همواره همراه ما بوده بتوانیم پاییز و زمستان خوبی را برای مردم عزیزمان رقم بزنیم.

 

منبع: فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.