×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
مدیریت واحد در مرز شلمچه برای رهایی از مشکلات این مرز ضروری است

محمدرضا اسکندری  در نشست بررسی مشکلات مرز شلمچه که با حضور رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی و معاون امور گمرکی برگزار شد؛ افزود: مبنای شکل‌گیری منطقه آزاد اروند در شهرستان های آبادان و خرمشهر پیشبرد سریع برنامه‌های توسعه ای در منطقه است که در این راستا حاکمیت و نظارت مستقیم سازمان منطقه آزاد اروند بر ۲ شهرستان الزامیست.

وی اظهار داشت : در مرز شلمچه شاهد چندگانگی مدیریتی و اجرای قانون سرزمینی و قانون مناطق آزاد هستیم که باعث هدررفت منابع و از دست رفتن فرصت‌ها شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند عمده مشکلات این مرز بین المللی را در حوزه تجاری و مسافری عنوان و بیان کرد: متاسفانه جانمایی اشتباه باعث شد که منطقه آزاد نتواند ایکس ری کامیونی را فعال کند که در این راستا مسائل زیادی در ورود و خروج کامیون‌ها وجود دارد.

اسکندری گفت: به دلیل اینکه پیمانکار پیشین پروژه جابه جایی دستگاه ایکس ری کامیونی به تعهداتش عمل نکرد با بنیاد مسکن استان خوزستان قرارداد بستیم که انتظار می رود در آینده نزدیک مشکل تردد و کنترل کامیون ها در شلمچه با راه اندازی این دستگاه مرتفع شود.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.