×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 15 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 15 خبر
۱۵ هزار نفر از بخش سوسیه اهواز از نعمت آب شرب برخوردار شدند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در این مراسم با بیان اینکه طرح های آبرسانی در خوزستان با سرعت بالا در این استان در حال بهره برداری است، افزود: با بهره برداری از این پروژه ۱۵ هزار نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند و آب شرب روستاهای هدف بعد از سالیان سال پایدار شده است.

محمدرضا کرمی نژاد با تاکید بر اینکه با اجرای فاز دوم این طرح تامین آب شرب پایدار برای ۲۵ هزار نفر پیش بینی شده است افزود: برای اجرای این طرح آبرسانی اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی هزینه شده است.

وی افزود: این پروژه سختی کار بسیاری داشت اما با کار جهادی و عبور از موانع متعدد از جمله نهر مالح و نهر ریزگرد ها این پروژه تکمیل و وارد مدار بهره برداری شد و برای این پروژه ۶.۵ کیلومتر خط انتقال به قطر ۶۰۰ میلی متر اجرا شده است.

مدیر عامل آبفا خوزستان بیان کرد: نگاه خاص دولت مردمی، مجموعه وزارت نیرو و آبفای کشور به استان خوزستان در اجرای پروژه های آبرسانی و برطرف کردن مشکلات فاضلاب شهرهای خوزستان و اهواز قابل تحسین است و مردم خوزستان بخوبی شاهد تلاش جهادی و عزم دولت سیزدهم در اجرای پروژه های عمرانی آب و فاضلاب در استان هستند.

 

اجرای ۲۵ کیلومتر فاصلاب در شهرستات کارون

کرمی نژاد در ادامه با اشاره به طرح های در دست اجرای شهرستان کارون ‌گفت: قبل از آغاز دولت سیزدهم پروژه های شهر کارون در دو جبهه فعال بودند که در دولت سیزدهم ۱۲ جبهه کاری و بیش از ۲۵ کیلومتر خط فاضلاب در این شهرستان اجرایی شده است.

وی در ادامه افزود: عملیات اجرایی و ساخت ۶ ایستگاه پمپاژ در شهرستان کارون آغاز و نصب ۱۰ دستگاه الکتروپمپ در این شهرستان انجام شده است.

مدیر عامل آبفا خوزستان به اعتبار تخصیص داده شده ویژه فاضلاب شهرستان کارون اشاره کرد وگفت: برای اجرای پروژه فاضلاب شهرستان کارون ۴۵۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه تخصیص پیدا کرده است و پروژه فاضلاب این شهرستان با سرعت در حال اجرا است.

کرمی نژاد خاطر نشان کرد: میزان پیشرفت فیزیکی پروژه فاضلاب شهرستان کارون در بخش لوله گذاری ۷۰ درصد، ایستگاه های پمپاژ ۶۰ درصد و در مجموعه پروژه فاضلاب این شهرستان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۵۳۵ کیلومتر خط انتقال آب در روستاهای خوزستان اجرا و یک هزار و ۷۰۰ روستای خوزستان آبدار شده اند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.