×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر
تعیین تکلیف اضطرار آلودگی هوای خوزستان، سرگردان بین تصمیم متولیان

دکتر پژمان بختیاری‌نیا با اشاره به وضعیت آلودگی هوا و لزوم برگزاری نشست کارگروه اضطرار آلودگی هوا اظهار کرد: در آیین‌نامه اجرایی قانون هوای پاک، شرایط اضطرار و وظایف هر کدام از دستگاه‌های اجرایی مشخص شده است.

وی افزود: نخستین دستگاه اجرایی که باید شرایط آلودگی هوا را گزارش کند، سازمان هواشناسی است؛ سازمان هواشناسی باید حداقل ۹۶ ساعت قبل از وقوع شرایط پایدار جوی را اعلام کند و حداکثر ۱۲ ساعت پس از اعلام هواشناسی، وزارت بهداشت یا معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌ها نظر خود را اعلام کنند و در صورت لزوم، برگزاری نشست اضطراری آلودگی هوا را درخواست کنند. متولی تشکیل نشست کارگروه اضطرار آلودگی هوا نیز سازمان حفاظت از محیط زیست است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: مرکز بهداشت خوزستان قبل از صدور هشدار سطح زرد اداره‌کل هواشناسی خوزستان، خواستار برگزاری نشست کارگروه اضطرار آلودگی هوا شد اما باید از دیگر متولیان سوال شود چرا این نشست تشکیل نشد یا تشکیل شده و ما خبر نداریم. ما درخواست برگزاری نشست را داده‌ایم اما پس از درخواست چه اتفاقی افتاد؟

بختیاری‌نیا بیان کرد: مرکز بهداشت خوزستان در زمینه هشدار و اطلاع‌رسانی درمورد آلودگی هوا اقدام کرده است. ما وظیفه‌ای بیشتر از این موارد نداریم و فراتر از آیین‌نامه و قانون نیز کار کرده‌ایم.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.