×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر
تصویب و ارتقای پنج پروژه فنی فولاد خوزستان در سطح بین‌الملل

فرزانه خوشنام بیان کرد: نظر به فعالیت بین المللی این اداره کل، و پایش و نظارت موثر بر کمیته‌های فنی متناظر، برنامه‌ریزی مناسب و اقدامات شایسته ای صورت گرفته است.

وی گفت: تیم های تخصصی کمیته های فنی متناظر به منظور تبادل موثر اطلاعات و دفاع از نظرات ارایه شده از مدارک بین المللی در نشست‌های دوره ای برگزار شده حضور فعال داشته و از منافع کشور ایران به صورت فنی و تخصصی دفاع می کنند.

خوشنام افزود: سی و دومین اجلاس بین المللی کمیته فنی فولاد با عنوان (فولاد و روش های تعیین ترکیب شیمیایی) به صورت مجازی و با حضور ۱۸ نفر از اعضای این کمیته از کشورهای مختلف و کشور ایران برگزار شد که در این اجلاس نمایندگان کمیته فنی متناظر فولاد از خوزستان نیز حضور داشتند؛ دبیرخانه این اجلاس در ژاپن است و حضور در این اجلاس به صورت مجازی بود.

وی ادامه داد: با تصویب این پروژه ها محصولات فولادی خوزستان و کشور با دریافت این استانداردها شرایط بهتری را در امر صادرات خواهند داشت و تمامی این پروژه ها در حوزه تخصصی فولاد مورد استفاده است.

معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد خوزستان گفت: در این راستا در کمیته فنی و تخصصی فولاد سه پروژه فولاد و آهن (تعیین مقدار مولیبدن به روش اسپکتروفتومتری تیوسیانات)، فولاد( تعیین مقدار آلومینیوم به روش طیف سنجی جذب اتمی شعله ای) و فولاد و آهن ریختگی( تعیین مقدار نیکل به روش طیف سنجی جذب اتمی شعله ای) در این نشست دفاع و تصویب شد.

خوشنام افزود: برای هر سه پروژه گروه کاری تشکیل شد و همچنین پروژه مربوط به WG۷۴ با عنوان فولاد و آهن(تعیین اکسیژن به روش مادون قرمز بعد از ذوب تحت گاز بی اثر) ارتقا یافت.

در خوزستان هشت کمیته فنی و تخصصی در حوزه‌های مختلف وجود دارد که در سطح بین الملل امکان ارایه طرح و حضور دارند.

خوزستان یکی از قطب های تولید فولاد در کشور است که دارای شرکت هایی همچون فولاد خوزستان، نورد و لوله اهواز، فولاد اکسین خوزستان، فولاد آتیه خلیج فارس، فولاد کاویان اهواز، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، گروه صنعتی صفا، کوثر اهواز، روهینا دزفول است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.