×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
پیامدهای مرگ ملکه بریتانیا 

بتاب نیوز، پیامدهای مرگ ملکه بریتانیا  بقلم سیاوش باران وند تحلیلگر سیاسی

ملکه الیزابت دوم، قدیمی ترین مقام سلطنتی در جهان بود و تقریبا ۷۰ سال سلطنت کرد در طی سالیان طولانی با وجود ۱۴ رئیس جمهور و افراد مختلف سیاسی بزرگ بریتانیا از ملکه نظر می خواستند ولی مستقیم در نظام سیاسی و امور کشور دخالت نمی کرد و نزدیک به ۱۵۰ تا کشور را سفر کرد.

برخی بازیگران سیاسی در عرصه بین المللی معتقدند با مرگ الیزابت دوم، اتمام یک دوران رخ داده است و به بعضی اتفاقات در زمان او می توان به قدرت رسیدن آفریقا و … را اشاره کرد.

با مرگ ملکه انگلیس، چارلز سوم که سالیان زیادی ولیعهد بوده است خود به خود پادشاه بریتانیا و رهبر ۱۴ قلمرو و دیگر مناطق تحت سلطه می شود تقریبا ۲ تا ۳ سال زمان نیاز است تا پرچم، آرم ها، عکس اسکناس ها و پاسپورت ها و … تغییر یابند و امکان لغو خیلی از مسائل دیگر وجود دارد که بعدها تاثیرگذار خواهد بود.

مردم انگلیس حدود ۷۰ درصد با پادشاهی چارلز سوم موافق بودند که با گذشت زمان این محبوبیت و موافقت کم رنگ تر شد همه خانواده ملکه از جمله چارلز، از لحاظ اخلاق و رفتار با خود ملکه کاملا متفاوت هستند.

چارلز سوم احتمال دارد بخواهد برنامه ها و کارهایش را در کشور های مشترک المنافع انجام بدهد و یا ممکن است دنبال دهنده راه ملکه باشد و چون ۷۳ ساله است پس آنچنان فرصت زیادی ندارد که بخواهد مانور بدهد چرا که مثل بعضی درام در فیلم های مشابه ساخته شده، اوضاع بریتانیا بحرانی خواهد شد پس فقط به همان جلسات مربوطه بسنده کند و در شورای مشورتی و خصوصی مربوطه اظهار و نظرکند و تا حد جایگاه خودش دخالت کند و یا به فکر تغییرات در بدنه نخست وزیری و … نباشد و چون به قول گفتنی علاقه فراوانی به نقاشی، گل و گیاه دارد می تواند زیاد سمت سیاست آفتابی نشود و شاید بعداز خودش، ولیام میراث دار و کارهایش را به اتمام برساند.

سیاوش باران وند تحلیلگر سیاسی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.