×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
با ارائه یک گزارش نباید از کنار حادثه متروپل عبور کرد

جلیل مختار در جلسه علنی مجلس و بعد از قرائت گزارش کمیسیون عمران در خصوص ریزش ساختمان متروپل آبادان بیان کرد:‌ گزارشی که کمیسیون عمران ارائه کرد به دلیل کمبود زمان کامل نبود. انتظار می‌رفت در رابطه با علل وقوع این حادثه توضیحات کامل‌تری در این گزارش ارائه می‌شد. ما انتظار داشتیم بیشتر در مجلس در خصوص علت‌ها صحبت می‌شد و مسئولان ذیربط پاسخ می‌دادند که چرا چنین اتفاقی رخ داده است. اینکه صرفا براساس آیین‌نامه مجلس گزارشی بنویسیم و از کنار آن عبور کنیم مشکل را حل نمی‌کند.

وی در ادامه اظهار کرد:‌ تمام دستگاه‌هایی که در این زمینه متصدی بودند باید امروز مورد محاکمه قرار گیرند. نگاه ما به بحث مسکن نباید صرفا سرمایه‌گذاری باشد. اینکه عده‌ای به مدیریت شهری فشار بیاورند و با دست‌اندازی به دنبال خرید تراکم باشند اصلا قابل قبول نیست. باید جلوی این فشارها برای تغییر کاربری و خرید تراکم در حوزه ساخت و ساز کشور گرفته شود.

نماینده مردم آبادان در ادامه تصریح کرد: چه دلیلی دارد زمانی که مجوز ساختمان حداکثر برای ساخت هشت طبقه تعیین شده است ۱۸ طبقه ساختند. گویا منطقه آزاد نیز نقش نظارت خود را فراموش کرده است. وزارت راه و شهرسازی نیز نقش نظارتی داشته است. باید مقصرین این حادثه به مراجع قضایی و دستگاه‌های نظارتی معرفی شوند. اینکه نظام مهندسی صرفا نامه دهد به معنی نظارت نیست. زمانی که ناظر تعیین می‌شود باید بر تمام مراحل ساخت نظارت صورت گیرد.

مختار تأکید کرد:‌ دوگانگی در بین منطقه آزاد و دولت ایراد بزرگی است که باعث شد شهرداری گزارش را به منطقه آزاد ندهد. باید مشخص شود چه کسانی در شهرداری فشار آوردند. همه می‌گویند شهرداری مقصر است اما باید عاملان اصلی مشخص شوند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.