×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
احتمال مرگ در افراد واکسینه شده بسیار کمتر است

محمدحسین سرمست در خصوص وضعیت بیماری در استان به خبرنگاران گفت: واکسیناسیون بر علیه کرونا موجب کاهش موارد مرگ و مانع از ابتلای شدید به این بیماری می‌شود.

وی دُز سوم و چهارم را یک دوره طلایی دانست و افزود: کسانی که هنوز واکسن نزده‌اند برای جلوگیری از ابتلا به نوع شدید بیماری حتما از این دوران طلایی استفاده کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به موج جدید کرونا در کشور و تغییر رنگ اکثر شهرهای استان خوزستان از آبی به قرمز، نارنجی و زرد گفت: افراد واکسینه نشده، دارای بیماری‌های زمینه‌ای و ضعف سیستم ایمنی جزو افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند.

وی افزود: مسافرت‌های تابستانه، پیش رو بودن سال تحصیلی جدید، سفر اربعین و آغاز فصل پاییز اهمیت تزریق یک نوبت واکسن یادآور کرونا (دز چهارم) در کلیه گروه‌های سنی بالاتر از ۱۸ سال را بیشتر می کند.

سرمست گفت: تمام افرادی که ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن شان گذشته می توانند نسبت به دریافت دُز چهارم خود اقدام کنند تا ایمنی جامعه به سطح مطلوبی برسد البته بهتر است این واکسن تا اواسط تابستان سال جاری تزریق شود.

وی با بیان اینکه تعداد مراجعین جهت تست کرونا و افراد مثبت شده بسیار بیشتر از قبل است، افزود: هر فرد مبتلا به سویه نوع جدید BA۵ می‌تواند تا ۱۸ نفر را آلوده و مبتلا کند.

سرمست از مسئولین خواست برای تکمیل واکسیناسیون یادآور پرسنل و کارکنان خود اهتمام جدی داشته باشند.

در حال حاضر چهار شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، چهار شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۴ شهرستان زرد و مابقی نقاط استان آبی کرونایی هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.