×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
امدادرسانی به بیش از ۲ هزار و ۸۲۵ نفر در مناطق متاثر از فعالیت سامانه مونسون

وحید شعبانی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: امدادرسانی‌ها به صورت هوایی و زمینی در مناطق مختلف متاثر از فعالیت سامانه مانسون استان ادامه دارد.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در شعب و تیم‌های واکنش سریع، آنست(همرا با سگ‌های زنده یاب) و امداد هوایی از مرکز استان به منظور تسریع در روند عملیات‌های امدادرسانی‌ جستجو و نجات به مناطق متاثر از فعالیت سامانه بارشی مونسون اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان اظهارداشت: پنج سورتی پرواز بر فراز مناطق عشایری و سخت عبور شهرستان‌های ایذه و باغملک انجام شده و از این طریق اقلام زیستی و غذایی در اختیار اهالی مناطق کوه سفید، سی صیدون، منگشت، دشت بهار، قارون سیدخدر، سرقوچ و سیرف استان قرار گرفت و امدادرسانی‌های هوایی نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: عملیات‌های امدادرسانی اخیر بیشتر در حوزه‌های استحفاظی شهرستان‌های اندیکا، ایذه، آغاجاری، باغملک، بهبهان، گتوند، لالی و مسجدسلیمان صورت پذیرفته است.

شعبانی با اشاره به ادامه عملیات جستجو برای یافتن طفل سه ساله مفقود شده در شهرستان ایذه با بکارگیری انواع تجهیزات و امکانات امدادی گفت: از ساعات ابتدایی عملیات جستجو آغاز شده و بلافاصله تیم های تخصصی واکنش سریع و آنست (سگ های زنده یاب) نیز در شرایط نامساعد جوی با هدف گسترش سطح محیطی و دقت در جستجو به این عملیات اعزام و به تیم‌های عمل کننده ملحق شدند ولی متأسفانه تاکنون توفیقی در این زمینه حاصل نشده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان ادامه داد: تا رفع مشکلات ایجاد شده، هلال احمر در کنار مردم خواهد ماند و خدمت رسانی‌ها به مردم مناطق تحت تاثیر این پدیده ادامه دارد.

سامانه مونسون از روز جمعه هفته گذشته در خوزستان فعال شده و تا اواخر هفته جاری در استان پایدار است.

مدیریت بحران خوزستان مرگ‌ چهار نفر را در استان بر اثر فعالیت این سامانه اعلام کرده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.