×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نظارت کارشناسان بهداشتی بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ایام محرم

دکتر شایسته شمی پور بیان کرد: طبق بررسی انجام شده بیش از ۹۰ هیات و موکب عزاداری در غرب اهواز برپا شده که توسط کارشناسان  بهداشت محیط در طول دهه محرم مورد بازدید قرار می گیرند.

وی افزود: رعایت موازین بهداشتی در مراسم عزاداری بسیار مهم و ارزشمند بوده  و این امر با توجه به خیز جدید بیماری کووید ۱۹ و پیشگیری از بروز و شیوع بیماری اهمیت بیشتری خواهد داشت.

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز ضمن تسلیت ایام سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان از متولیان مواکب و هیات‌ها خواست مسایل بهداشتی را رعایت کرده و در این ایام با رعایت توصیه های بهداشتی حافظ سلامت عزاداران و خادمان امام حسین (ع) باشند.

وی افزود: بانیان مراسم به منظور حفظ سلامت شرکت کنندگان ملزم به استفاده از ماسک توسط خادمان و توزیع ماسک بین عزاداران حسینی، مراجعه خادمان مواکب و هیات‌ها به مرکز بهداشت برای انجام معاینات اولیه و اخذ صلاحیت بهداشتی هستند.

شمی پور گفت: همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی، برگزاری مراسم در فضای باز، محدود کردن مدت زمان مراسم، ممنوعیت خوردن و آشامیدن در محل، جلوگیری از مصرف فرآورده های دامی بدون تایید دامپزشکی، خرید مواد غذایی از مراکز معتبر، عرضه آب بسته بندی بهداشتی لازم است. توصیه می‌شود که توزیع نذری به صورت مواد خشک و در صورت پخت و پز، اصول بهداشت فردی رعایت شود.

هم اکنون چهار شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، چهار شهرستان در حالت نارنجی، ۱۴ شهرستان زرد و بقیه نقاط استان آبی کرونایی هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.