×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
عضو شورای اسلامی شهر اهواز: آمار ساختمان‌های ناایمن در این کلانشهر نادرست بود

سید محمدعلی پورموسوی روز دوشنبه در نطق پیش از دستور پنجاه و نهمین جلسه رسمی شورا در صحن علنی این شورا، افزود: برخی مکان های تجاری که نام آنها در آن جلسه شورا توسط رییس سازمان آتش نشانی اهواز به عنوان ساختمان‌های ناایمن مطرح شد، در دستگاه قضایی از آنها طرح شکایت شده است.

وی افزود: به رییس سازمان آتش نشانی شهرداری اهواز تذکر جدی می‌دهیم که حق اظهار نظر خارج از مسوولیت فنی خود را  ندارد ضمن اینکه اظهارات وی نیز مربوط به ناایمنی ساختمان‌ها از نظر سازه‌ای نبوده است.

پورموسوی ادامه داد: آمار ارایه شده توسط رییس سازمان آتش نشانی اهواز مربوط به ناایمنی ساختمان‌ها از نظر آتش نشانی و تجهیزات خاموش کردن آتش است چرا که برخی از این مکان‌هایی که نام آنها طرح شده تعهدات خود را در قبال مسایل ایمنی و آتش نشانی انجام نداده و یا به این سازمان مراجعه‌ای نداشته‌اند.

عضو شورای شهر اسلامی اهواز گفت: شهرداری و مدیران سازمان آتش نشانی با مصاحبه هایی باید این اشتباه برداشت را اصلاح کنند تا احساس ناامنی ایجاد شده در مردم و شهروندان اهواز برطرف شود.

 

مشکل پرداخت حقوق کارکنان و کارگران شهرداری اهواز یکبار برای همیشه حل شود

رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر اهواز با ابراز تاسف از برخی اعتصاب‌ها در مناطق شهری اهواز در هفته‌های اخیر گفت: این اعتصاب‌ها شرایط برخی مناطق اهواز را از نظر دفع پسماند، رفتگری و نظافت شهری با شرایط بسیار ناهنجاری روبه رو کرد که از این بابت از همه همشهریان اهواز پوزش می‌طلبم.

وی با ریشه یابی تکرار این مشکل در اهواز افزود: ناتوانی پیمانکاران مناطق در ادای وظیفه‌های قانونی، نبود پرداخت به موقع حقوق کارکنان شهرداری توسط پیمانکاران، و پرداخت نشدن مطالبات شهرداری از دستگاه‌ها، شرکت‌ها و ادارات مختلف از جمله دلایل شرایط کنونی است.

وی گفت: از جمله تعهدات پیمانکاران این است که اگر تعهد مالی شهرداری به پیمانکار به موقع پرداخت نشود، پیمانکار باید توان پرداخت حقوق ۲ ماه حقوق کارکنان خود را داشته باشد و در هر شرایطی پیمانکار موظف است به تعهدات قانونی خود در قبال شهرداری و شهر در هر شرایطی عمل کند.

پورموسوی با بیان اینکه مشکل پرداخت حقوق کارکنان و کارگران شهرداری باید یکبار برای همیشه حل شود بیان کرد: برخی عوارضی که باید توسط دستگاه ها، ادارات و شرکت های مستقر در اهواز به موقع در اختیار شهرداری قرار گیرد، به دلایل مختلف این مهم اتفاق نمی افتد.

رییس کمیسیون اقتصادی شورای شهر اهواز ادامه داد: شهرداری اهواز باید در ماه بیش از یک هزار میلیارد ریال تنها برای خدمات شهری پرداخت کند و تنها امکان اداره از محل عوارض پرداختی مردم ندارد بلکه باید سایر عوارض هم به صورت مستمر به شهرداری پرداخت شود.

 

امتناع دستگاه‌ها برای پرداخت عوارض شهرداری پذیرفتنی نیست

وی با تاکید بر اینکه اگر مدیر و مسوولی در خوزستان وجود دارد که پرداخت عوارض قانونی به شهرداری اهواز را بر نمی تابد باید با ورود استاندار به این موضوع برطرف شود، گفت: شهرداری اهواز بودجه مصوب دارد و بر اساس این بودجه اداره می‌شود و اینکه دستگاهی اعلام کند که عوارض پرداختی آن دستگاه باید در جایی هزینه شود که آنها می‌گویند درخواست غیرقانونی است.

پورموسوی به انتقاد از پرداخت نکردن عوارض قانونی شهرداری توسط دستگاه‌های مختلف افزود: اداره کردن یک کلانشهر به این سادگی نیست که هر اداره و یا مدیری به خود اجازه دهد تا هر موقع که دلش خواست به تعهدات خود در قبال شهرداری عمل کند و هر موقع نخواست، عمل نکند.

وی با بیان اینکه صورت زشت وضعیت دفع پسماند در اهواز نشان دهنده نبود توازن در مدیریت شهر در اهواز است گفت: ایجاد مجموعه‌ای در شهرداری به منظور واکنش سریع به مشکلات شهری در دستور کار قرار گیرد تا اگر روزی به دلیلی در ارایه خدمات شهری به مردم مشکل ایجاد شد این نیروی واکنش سریع وارد شود و موضوعات مرتبط با خدمات شهری از جمله جمع آوری پسماند، نظافت و رفتگری را برطرف کند.

پورموسوی با بیان اینکه برای حکمرانی خوب در برخی مواقع به برخورد مقتدرانه نیاز است، ادامه داد: مبارزه با گردن کلفتی برخی که اسم آنها را “شارلاتان” می گذارم و یکی از عوامل اصلی شرایط کنونی در اهواز هستند باید برای ساماندهی به شرایط کنونی در دستور کار قرارگیرد.

وی بیان کرد: از شهردار و همه مسوولان استان از جمله استاندار خوزستان درخواست می شود که در رابطه با پرداخت عوارض دستگاه‌ها و شرکت به شهرداری و همچنین برخورد با افرادی که امنیت روانی و بهداشت مردم را به چالش می کشند، موضع جدی داشته باشند و اجازه ندهند کسانی با آبروی مردم اهواز بازی کنند.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان آتش نشانی اهواز هفته گذشته با حضور در صحن علنی شورای شهر با دستور کار بررسی وضعیت ساختمان‌های ناایمن در اهواز از وجود ۴۰۹ ساختمان ناایمن با وضعیت خطرناک، یک هزار و ۲۵۰ ساختمان با ناایمنی متوسط و ۴۴۶ مورد ساختمان با ناامنی کم در اهواز خبر دارد و اسامی هتل ها، بیمارستان ها و سیتی سنترهایی که دارای ناایمنی حاد است اعلام کرد که خبر این اظهارات در رسانه ها و شبکه اجتماعی به صورت گسترده منتشر شد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.