×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 15 خبر
برنامه توسعه کسب و کار و معیشت در هشت شهرستان مرزی خوزستان اجرا می‌شود

ارسلان غمگین روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: این طرح که مصوبه هیات وزیرا را دارد، به صورت ملی برای بهبود کسب و کار و رفاه زندگی مردم در مناطق مرزی کشور اجرا می‌شود که برش استانی این طرح تهیه شده است.

وی گفت: دستگاه‌های مختلفی از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سازمان اقتصاد و دارایی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، استانداری، میراث فرهنگی، و در راس آنها استانداری، با این دستگاه برای پیشبرد اهداف این طرح همکاری خواهند داشت و برنامه هر دستگاه نیز تعریف شده است که به زودی به آنها ارایه می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: سازمان برنامه و بودجه مکلف شده که بخشی از منابعی که در نظر گرفته شده برای معیشت ساکنان ‌مناطق مرزی اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه هدف این طرح تقویت کسب و کار و معیشت مرزنشینان است ادامه داد: این طرح توسط یک کمیته ملی ارایه شده که شناسایی تنگناها و دستیابی به راهبردها برای تحقق توسعه و خلق فرصت‌های اقتصادی در مناطق مرزی از جمله اهداف این طرح است.

غمگین گفت:کمبود زیرساخت‌های توسعه‌ای و تنوع تهدیدهای امنیتی و پایین بودن شاخص‌های توسعه‌ای از جمله مشکلات ‌مناطق مرزی برای توسعه است.

وی بیان کرد: ۲۶ درصد جمعیت خوزستان در مناطق مرزی استان زندگی می‌کنند که  ۲۷ درصد جمعیت بیکاران و ۱۲ درصد نرخ بیکاری استان را شامل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اعتبار عملیاتی کردن این طرح از محل سازمان هدفمندی یارانه‌ها تامین خواهد شد افزود: اداره کل دارایی و امور اقتصادی خوزستان در شناسایی و طبقه‌بندی مجوزهای کسب و کار در مناطق مرزی در قالب این طرح باید ورود کند.

غمگین بیان کرد: برای اجرای این طرح ۱۴ ماده قانونی و ۲۰ راهبرد و سیاست اجرایی برای تقویت کسب و کار و معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی در نظر گرفته شده و در همین راستا برای دستگاه های مربوطه تکالیفی مشخص شده است. در راس اجرای این طرح کمیته ملی وجود دارد و در سطوح پایین تر دستگاه های اجریی، استانداری و نهادهای مردمی زیر نظر استانداری فعال خواهند بود.

وی با بیان اینکه شناسایی ظرفیت‌های کسب و کار در مناطق مرزی از دیگر اهداف این طرح است ادامه داد:دستگاه های اجرایی مربوطه، ظرفیت‌های کسب و کار در مناطق مرزی را شناسایی و تا پایان هفته به اداره کل کار خوزستان اعلام کنند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.