×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
خوزستان و گلستان با زلزله‌های بزرگتر از ۴ لرزیدند

در هفته گذشته حسینیه استان خوزستان با زمین‌لرزه‌های ۴، ۳.۴ و ۲.۷ لرزید، ضمن آنکه استان بوشهر نیز زلزله‌هایی به بزرگای ۳.۷ در “شنبه” و ۲.۹ در “امام حسن” تجربه کرد.

استان کرمان نیز با زلزله‌هایی به بزرگای ۲.۶ در هجدک، ۲.۷ در نجف شهر، ۳.۳ در مردهک و ۲.۵ در شهداد لرزید. جزئیات زمینلرزه‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۱۴ خرداد

در نقده استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۶ کیلومتری نقده، ۱۶ کیلومتری محمدیار و ۱۸ کیلومتری نالوس این استان بوده است.

در اسیر استان فارس زلزله ۲.۷، در نورآباد استان فارس زلزله ۲.۷، در دهرم استان فارس زلزله۲.۷ و در محمله استان فارس زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

حسینیه استان خوزستان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید که کانون آن در ۲۶ کیلومتری حسینیه، ۳۷ کیلومتری اندیمشک و ۴۳ کیلومتری سالند این استان گزارش شد. زلزله ۲.۸ و ۲.۷ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

“شنبه” استان بوشهر با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۶ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۴ کیلومتری شنبه، ۲۵ کیلومتری بوشکان و ۳۰ کیلومتری خورموج این استان گزارش شد.

نوکنده استان گلستان زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۲ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۴ کیلومتری نوکنده و ۶ کیلومتری بندر گز استان گلستان و ۱۲ کیلومتری گلوگاه استان مازندران بوده است. زلزله ۲.۷ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

یکشنبه ۱۵ خرداد

بیرجند استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۷ کیلومتری را تجربه کرد که کانون آن در ۲۶ کیلومتری بیرجند، ۳۱ کیلومتری قهستان و ۳۵ کیلومتری مود این استان گزارش شد.

در “امام حسن” استان بوشهر زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

دوشنبه ۱۶ خرداد

در سروآباد استان کردستان زلزله ۲.۹، در بندر خمیر استان هرمزگان زلزله ۲.۹، در عنبران استان اردبیل زلزله ۲.۹، در مسجد سلیمان استان خوزستان زلزله ۲.۵، در پارسیان استان هرمزگان زلزله ۲.۶، در لامرد استان فارس زلزله ۲.۸ و در هجدک استان کرمان زلزله ۲.۶ رخ داد.

جایزان استان خوزستان بعد از یک زلزله ۲.۷ با زمینلرزه دیگری به بزرگای ۳.۵ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزید که کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۱ کیلومتری جایزان، ۱۲ کیلومتری آغاجاری و ۱۹ کیلومتری امیدیه این استان گزارش شد.

حسینیه استان خوزستان با زلزله ۳.۴ در عمق ۱۲ کیلومتری زمین لرزید.

سه شنبه ۱۷ خرداد

در دهرم استان فارس زلزله ۲.۶ رخ داد.

در هیر استان اردبیل زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۳ کیلومتری زمین رخ داد و کانون این رخداد لرزه ای در ۲۱ کیلومتری هیر استان اردبیل و ۲۴ کیلومتری لیسار و ۲۷ کیلومتری هشتپر استان گیلان بوده است.

چهارشنبه ۱۸ خرداد

در حسینیه استان خوزستان زلزله ۲.۷، در دهرم استان فارس زلزله ۲.۸، در نجف شهر استان کرمان زلزله ۲.۷، در بهاباد استان یزد زلزله ۲.۵، در هجدک استان کرمان زلزله ۲.۶ و در باشت استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

مردهک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد که کانون آن در ۲۸ کیلومتری مردهک، ۴۵ کیلومتری عنبرآباد و ۴۵ کیلومتری نظام‌شهر این استان گزارش شد.

پنج شنبه ۱۹ خرداد

در رامهرمز استان خوزستان زلزله ۲.۵، در نهبندان استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۷ و در شهداد استان کرمان زلزله ۲.۵ رخ داد.

جمعه ۲۰ خرداد

در قلعه تل استان خوزستان زلزله ۲.۶، و در گرگان استان گلستان زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.