×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
یک هزار و ۲۶۰ روستای خوزستان در دولت سیزدهم آبرسانی شد

محمدرضا کرمی نژاد افزود: یک هزار و ۱۰۰ روستای خوزستان پارسال از نعمت آب شرب پایدار و باکیفیت برخوردار شدند و از ابتدای امسال تاکنون نیز آبرسانی به ۱۶۰ روستای دیگر استان تکمیل شد.

وی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم به منظور محرومیت زدایی از روستاهای کشور، قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) با محوریت پنج برنامه کلیدی در کشور ایجاد شد که آبرسانی پایدار به روستاهای محروم یکی از مهمترین محورهای فعالیت این قرارگاه است.

مدیرعامل آبقای خوزستان گفت: پروژه‌های متعدد آبرسانی به روستاهای خوزستان در قالب قرارگاه محرومیت زدایی تعریف شده و اجرای آنها به همت بسیج سازندگی و قرارگاه کربلای سپاه، عملیاتی و یا در حال فعال سازی است.

کرمی نژاد با اشاره به آغاز پروژه‌های مختلف آبرسانی در شهرهای مختلف خوزستان از ابتدای امسال تاکنون افزود: با بسیج تمام امکانات و تخصیص اعتبارات مناسب، به صفر رساندن تعداد روستاهای فاقد آب خوزستان با تعریف پروژه‌های آبرسانی ذیل قرارگاه محرومیت زدایی دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه‌های متعدد آبرسانی در شهرستان‌های مختلف خوزستان کلنگ زنی و یا در مرحله عملیات اجرایی هستند که با عزم دولت سیزدهم و برنامه ریزی انجام شده حل کامل مشکل آب روستاهای فاقد آب خوزستان و برخورداری همه روستاهای استان از نعمت آب تا پایان امسال و یا در نهایت تا پایان نیمه اول سال آینده دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان افزود: علاوه بر پایدارسازی و افزایش کیفیت آب شهرها و روستاهای خوزستان، تامین آب مناطق عشایری و نیز دنبال می‌شود.

کرمی نژاد، برآورد زمانی برای بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت زدایی جهاد آبرسانی را ۲ سال اعلام کرد و گفت: این پروژه‌ها مشکل نقدینگی و تامین اعتبار ندارند به همین دلیل با سرعت اجرا و به بهره برداری می‌شوند.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم پروژه‌های آبرسانی به روستاهای خوزستان سرعت گرفته است به گونه‌ای که در هشت ماه نخست فعالیت این دولت، یک هزار و ۱۰۱ روستای خوزستان با ظرفیت تامین آب ۲۵۳ هزار متر مربع در شبانه روز آب سالم پایدار و سالم برخوردار شد.

برای تحقق این مهم ۵۴۰ کیلومتر لوله کشی، ۲۵ ایستگاه پمپاژ در ۱۷ شهرستان و ۴۰۴ روستا احداث، ۲۳ حلقه چاه در هشت شهرستان ایجاد و ۷۰ تصفیه خانه لایروبی شده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.