×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
انتقاد از تغییر حکم تخریب ساختمان‌های متخلف در دیوان عالی کشور

عادل شیشه‌گری در پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر اهوازبا موضوع بررسی مشکلات متروپل و ساختمان‌های نا ایمن اهواز در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص ارائه آموزش تخصصی و دانش فنی در سیستم آموزش مهندسان کشور ضعف بسیار زیادی وجود دارد.

وی افزود: مهندسان ناظر تنها در بخش‌هایی از احداث ساختمان حضور دارند که این خلاء با مجری ذی صلاح هم پر نشد.از طرف دیگر، تمام ساخت و ساز شهرها به اکیپ‌های اجرایی وابسته است که نه تنها آموزش ندیده‌اند بلکه بسیاری از آن‌ها حتی مجوز اشتغال و صلاحیت اجرا ندارند.

شیشه‌گری تصریح کرد: اکنون مشاهده می‌شود یکی از مشکل‌ترین و حادترین بخش‌های ساختمان‌هایی که دچار آسیب می‌شوند بخش‌های سازه‌ای و آن هم ستون‌های سازه‌ای است.

دبیر دوم شورای شهر اهواز با تاکید بر لزوم ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به اکیپ‌های اجرایی و شناسنامه‌دار شدن آن‌ها، افزود: در حال حاضر یکی از مشکلات در اهواز، مخاطرات و حوادث ناشی از گاز است؛ خوزستان استانی نیست که زیاد از وسایل گازسوز استفاده کند اما حوادث مرتبط با گاز نسبتا بسیار زیاد است که باید در این خصوص تدبیر شود.

وی عنوان کرد: باید مساله گودبرداری‌های نا ایمن و ساختمان‌های نیمه کاره در سطح شهر نیز پیگیری شود.

دبیر دوم شورای شهر اهواز بر ضرورت برگزاری جلسه مشترک با دستگاه قضا به منظور برخورد قاطع با تخلفات ساخت و ساز تاکید و تصریح کرد: تخلفات محرز رخ می‌دهد و کمیسیون ماده ۱۰۰ حکم تخریب را صادر می‌کند اما این آراء در دیوان عالی کشور به پرداخت جریمه نقدی تغییر می‌کنند و عملا چیزی به نام تخریب وجود ندارد در حالی که باید ضرورت‌های فنی و توجیهات حکم تخریب به درستی برای قضات دیوان عالی توضیح داده شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.