×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
عضو شورای شهر اهواز: دستگاه قضا با پیمانکاران متخلف شهرداری برخورد قاطع کند

علی مدد هاشم پور دلیل اعتراض و اعتصاب اخیر کارگران جمع آوری پسماند در برخی مناطق شهر اهواز را تبانی پیمانکاران متخلف دانست و افزود: برخورد قاطع با زیاده خواهی‌های فراقانونی و خلاف قانونی برخی از پیمانکاران و افراد وابسته به آنها، به ورود جدی دستگاه قضایی نیاز دارد.

وی ادامه داد: شهرداری اهواز تاکنون به تمامی تعهدات مالی خود در قبال شرکت‌های پیمانکاری به صورت تمام و کمال پایبند بوده است اما متناسب با آن خدمات دریافت نمی کند ضمن اینکه در چند سال اخیر روابط ناسالم و  فساد مالی توسط بخشی از شرکت های پیمانکاری شکل گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: راه رهایی از فساد شکل گرفته در روابط ناسالم برخی پیمانکاران شهرداری، با ورود مراجع نظارتی و قضایی، و همراهی، همدلی و حمایت شهروندان امکان پذیر است.

وی بیان کرد: شهرداری اهواز، تمامی خدمات شهری از جمله نظافت فضای شهری، حمل پسماند، توسعه و نگهداری فضای سبز و پیشگیری از تخلفات شهری  را  به بخش خصوصی واگذار کرده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اهواز، ادامه داد: تمام خدمات شهری شهرداری اهواز توسط بیش از پنج هزار نفر نیروی خدماتی زیرپوشش چندین شرکت پیمانکاری با بهره گیری از حدود ۴۰۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین انجام می‌شود.

هاشم پور افزود: شهرداری  اهواز ماهانه بیش از یک هزار میلیارد ریال و سالانه بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال از محل عوارض پرداختی شهروندان، برای انجام این خدمات به پیمانکاران  پرداخت می‌کند تا اهواز شهری پاکیزه و تمیز با فضای سبز فرح بخش باشد و این در حالی است که با وجود هزینه سنگین این شهرداری، در این زمینه شهروندان از وضعیت موجود ناراضی هستند که به جا است.

هاشم پور ادامه داد: متاسفانه در سال‌های گذشته، برخی از پیمانکارانِ قانون گریز و منفعت طلب با برخی کارگران توافق کردند ، کمتر کار کنند و کمتر هم حقوق دریافت کنند این در حالی است که شهرداری حقوق و مزایای کامل و قانونی کارگران را به پیمانکاران پرداخت می‌کرد ضمن اینکه بعضی از افرادی که هیچگونه خدمتی به شهرداری ارایه نمی‌دادند، حقوق و مزایای کامل دریافت می کردند.

وی با اشاره به تصمیمات مدیریت شهری اهواز به منظور بهبود اوضاع و جلوگیری از سوء استفاده‌ها و فسادهای مالی برخی از پیمانکاران گفت: به منظور ایجاد فضای رقابتی همراه با شفافیت مقرر شد، انتخاب پیمانکاران طبق قانون فقط از طریق سامانه ستاد (سامانه ملی مناقصات) انجام شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اهواز، ادامه داد: تمامی کارگران زیر پوشش پیمانکار می‌بایست روزانه هفت ساعت و ۲۰ دقیقه  عملکرد داشته باشند و پیمانکاران نیز موظف به پرداخت حقوق آنها طبق قانون کار هستند بدین منظور، نصب دستگاه حضور و غیاب در محل کار، برای ثبت حضور وغیاب همه نیروها از این پس الزامی شد.

هاشم پور افزود: به منظور اطمینان از پرداخت کامل و قانونی حقوق کارگران توسط پیمانکاران، مقرر شد، با گشایش یک حساب مشترک بین کارفرما (شهرداری) و پیمانکاران تدابیر لازم برای کنترل مبالغ پرداختی پیمانکاران و دریافتی کارگران  پیش‌بینی شود.

وی گفت:همچنین مقرر شد پیمانکارانی که به تعهدات خود پایبند نباشند و در انجام وظایف خود  کوتاهی کنند از شرکت در مناقصات  شهرداری محروم شوند و در فهرست سیاه قرار گیرند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز، ادامه داد: بر این اساس تمام حقوق کارگران طبق قانون کار پرداخت می‌شود و حتی پرداخت حقوق کارگران نسبت به کادر اداری در اولویت پرداخت قرار گرفته است و افزایش حقوق  امسال نیز اعمال شد.

وی گفت: تعداد معدودی لیدر که با پیمانکاران متخلف منافع مشترک دارند و با آنها تبانی کرده‌اند، کارگران زحمتکش را به مخالفت با تصمیمات سازنده مدیریت شهری از جمله الزام حضور و غیاب روزانه و رعایت زمان کارکرد روزانه تعیین شده، ترغیب و آنها را به امتناع از انجام وظیفه قانونی و ایجاد هرج و مرج تحریک می‌کنند.

در روزهای اخیر بار دیگر مناطق مختلف شهر اهواز شاهد انباشت زباله به دلیل اعتصاب کارگران جمع آوری پسماند است موضوعی که موجب گلایه مندی شهروندان و به خطر افتادن بهداشت و سلامت ساکنان این شهر شده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.