×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زندان‌های خوزستان در جایگاه نخست حرفه‌آموزی زندانیان کشور

پژمان پروین اظهار کرد: با برنامه‌ریزی لازم در حوزه حرفه‌آموزی به زندانیان واجد شرایط، صددرصد برنامه پیش‌بینی شده سازمان در استان خوزستان محقق شده است و در رتبه‌بندی موصوف این اداره‌کل در گروه استان‌های سطح یک، جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: حرفه‌آموزی و متعاقب آن اشتغال از مهمترین رویکردها و مبانی اصلاح و تربیت مجرمان است زیرا داشتن مهارت شغلی، می‌تواند متضمن کاهش نرخ بازگشت مجدد آنان به زندان باشد.

وی افزود: در راستای حرفه‌آموزی به زندانیان از همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی و صنایع دستی، جهاد کشاورزی، شیلات و … بهره‌گیری شده است به ترتیبی که بیش از  ۵۳۰۰ قبولی در آزمون‌های حرفه‌آموزی در کارنامه این بخش ثبت شده است.

مدیرکل زندان‌های خوزستان  گفت: زندان‌های خوزستان در حوزه حرفه‌آموزی و اشتغال ظرف دو سال گذشته گام‌های بزرگی را برداشته که از جمله آن می‌توان به تجهیز مرکز مهارت‌آموزی و اشتغال زندان مرکزی، راه‌اندازی سایت مهارت‌آموزی و اشتغال و صنایع دستی (شماره دو زندان مرکزی) و  زندان سپیدار، مرکز اشتغال و حرفه‌آموزی زندان ماهشهر و… اشاره کرد.

پروین افزود: برخی صنایع دستی زندانیان (مانند چرمینه‌سازی و تسبیح‌سازی) با رویکرد تجاری‌سازی و انتفاع مالی زندانی، به سمت برند سازی سوق داده شده است تا از در آمد مالی آن زندانی و خانواده وی بهره‌مند شوند.

مدیرکل زندان‌های خوزستان در خاتمه ضمن تشکر از همکاران حوزه اشتغال و حرفه‌آموزی اداره‌کل و زندان‌های تابعه استان، افزود: زندانیانی که در دوره‌های حرفه آموزی فنی و حرفه‌ای شرکت می‌کنند و در آزمون‌های مربوطه قبول می‌شوند، مدرک و گواهی رسمی را که در آن با هدف حفظ کرامت فرد فراگیر، نام زندان درج نشده است دریافت می‌کنند. این افراد توسط مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت، پس از خروج از زندان‌های استان تحت حمایت و مراقبت‌های توانمندسازی پساآزادی قرار می‌گیرند و از سازمان‌های آموزش‌دهنده فنون و مهارت‌ها و مرکز کارآفرینی، وام خود اشتغالی دریافت می‌کنند که موجبات اشتغال شرافتمندانه آن‌ها را به دنبال دارد که این خود در پیشگیری از عدم بازگشت مجدد آنان به زندان تاثیرگذار است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.