×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
مورد مشکوکی از آبله میمونی در خوزستان گزارش نشده است

دکتر سیدمحمد علوی بیان کرد: هیچ موردی از آبله میمونی در کشور گزارش نشده و نمونه برداری از چند مورد مشکوک منفی اعلام شد.

وی گفت: وی افزود: انتقال آبله میمونی از انسان به انسان محدود بوده و بیشتر از طریق حیوان به انسان است همچنین انتقال این ویروس، کم و بیماری آنچنان خطرناکی نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به روند کرونا در خوزستان، بیان کرد: روند بیماری در خوزستان بسیار کاهشی و پایدار است اما نباید عادی انگاری کرد.متاسفانه مردم و مسوولان کرونا را فراموش کرده‌اند. تجربه‌ کرونا نشان داد که نمی‌توان پیش بینی کرد که در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.

وی با اشاره به تزریق هفت میلیون و ۲۶۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان افزود: استقبال از واکسیناسیون در خوزستان بسیار اندک است به گونه‌ای که تزریق نوبت اول در استان هنوز ۸۵.۴ درصد است و نوبت دوم ۷۳.۵ و نوبت سوم ۳۳.۵ درصد است.

علوی گفت: واکسیناسیون کرونا همچنان در مراکز بهداشتی تعیین شده در خوزستان انجام می‌شود و افراد با مراجعه به این مراکز می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تزریق بیش از هفت میلیون واکسن در خوزستان کار جهادی بوده که با همکاری مردم و ارگان‌ها انجام شد افزود: اگر تزریق واکسن انجام نمی‌شد آمار مرگ و میر بسیار بالا بود. نقش رسانه در تشویق مردم نسبت به انجام واکسیناسیون کرونا بسیار مهم بوده که جای قدردانی دارد.

هم اکنون ۱۰ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و ۱۷ شهرستان آبی کرونایی هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.