×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر
مدیریت بحران خوزستان نسبت به وزش باد و وقوع گرد وخاک هشدار داد

وزش باد شدید، گرد و خاک و تداوم آلودگی هوا در سطح استان خوزستان طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (چهارم و  پنجم خرداد ۱۴۰۱) در اخطاریه مذکور پیش بینی شده و شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه های موقت، سقوط اشیا از ارتفاعات، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک، خسارت به صنعت کشاورزی و تأخیر یا احتمال لغو پروازها از اثرات مخاطره یادشده اعلام شده است.

ﺧﻮدداری از ﺗﺮدد ﻏﯿﺮﺿﺮوری ﺑﯿﻤﺎران ﺗﻨﻔﺴﯽ‌، اﻓﺮاد ﺳﺎﻟﺨﻮرده، کودکان، اﺣﺘﯿﺎط در ﺗﺮدد ﺑﯿﻦ ﺷﻬﺮی و اﺗﺨﺎذ ﺗﻤﻬﯿﺪات ﻻزم ﺗﻮﺳـﻂ ﻣﺴـﺌﻮلان مربوطه توصیه شده است.

هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و سایر دستگاههای مرتبط  جهت اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم، تداوم آماده باش و انجام اقدامات مورد نیاز جهت پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی از دیگر موارد این هشدار است.

براساس این اخطاریه اقدامات لازم از سوی مدیریت بحران در قالب ۲۳ بند به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است.

گرد و غبار شدید از عصر دوشنبه از کانون‌های عراق وارد خوزستان شد که تعطیلی سراسری مدارس و ادارات استان را در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری به دنبال داشت.

بیشترین غلظت گرد و غبار در سه روز اخیر در حمیدیه در ساعت ۲۰ روز دوشنبه با ۱۰ هزار، اهواز با هفت هزار و ۱۴۳، شادگان با هشت هزار و ۳۳۵ و شوشتر با پنج هزار میکروگرم برمترمکعب ثبت شد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.