×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
گرد و خاک خوزستان ۶۵۳ نفر را به مراکز درمانی کشاند

دکتر حبیب حی‌بر اظهار داشت: از این تعداد بیمار ۵۹۱ نفر به صورت سرپایی درمان شده و ۴۶ نفر در بخش های عادی بیمارستان های استان بستری شدند.

وی افزود: همچنین بر اثر پدیده گرد و غبار ۱۶ نفر از مردم خوزستان در بخش های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت هستند.

حی بر گفت: در وضعیت بروز گرد و خاک از عموم مردم به ویژه بیماران قلبی، تنفسی و سالمندان درخواست می شود توصیه های پزشکی را کاملا رعایت کرده و در هنگام قرار گرفتن شاخص آلایندگی در وضعیت خطرناک، حتی الامکان از منزل خارج نشوند.

به گزارش ایرنا از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، میزان گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM۱۰) در ساعت ۷ روز سه شنبه، در شهرستان‌های آبادان یک هزار و ۶۲۵، امیدیه ۲ هزار و ۷۰۸، اندیمشک ۲ هزار و ۳۶۱، اهواز ۲ هزار و ۶۲۰، بندرامام ۲ هزار و ۶۶۲، بهبهان ۲ هزار و ۶۲۵، حمیدیه یک هزار و ۶۰۷، دشت آزادگان یک هزار و ۶۷۰، شادگان ۲ هزار و ۷۶، شوش ۲ هزار و ۱۱۰، شوشتر سه هزار و ۳۰۴، گتوند یک هزار و ۶۸۶، ماهشهر ۲ هزار و ۶۵۴، مسجدسلیمان ۲ هزار و ۱۲۱ و هندیجان ۲ هزار و ۶۱۱ میکروگرم برمترمکعب بوده است.

حدمجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

توده گرد و غبار با منشاء کانون‌های کشور عراق و سوریه از عصر دوشنبه (دیروز) وارد خوزستان شده و در اغلب شهرستان‌ها به بیش از ۲۰ برابر حدمجاز رسید. بیشترین میزان گرد و غبار در ساعت ۲۲ در حمیدیه و در ساعت ۲۳ در بندرامام ۱۰ هزار میکروگرم برمترمکعب ( ۶۷ برابر حدمجاز) گزارش شده که حداکثر توان اندازه گیری ایستگاه‌های سنجش هوا در استان است.

کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان روز سه شنبه همه مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات استان را تعطیل اعلام کرده است. بر اساس این مصوبه، همه امتحانات مدارس امروز برگزار نمی‌شود و زمان برگزاری آن متعاقبا اعلام خواهد شد. این کارگروه همچنین پیش از این ساعت آغاز به کار ادارات را با ۲ ساعت تاخیر اعلام کرده بود.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.