×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر
در آموزش و پرورش باید همه استان خوزستان را یکسان ببینیم

مسعود حمیدی‌نژاد ضمن تبریک روز معلم و روز کارگر، اظهار کرد: شروع کار هر دولت جدید طبیعتا برنامه‌های جدیدی نیز به دنبال دارد و در استان خوزستان نیز با مشورت‌ها و بررسی‌های انجام شده، چند اولویت را برای آموزش و پرورش استان مدنظر قرار دادیم.

وی با تاکید بر لزوم بهبود وضعیت دانش‌آموزان خوزستانی در نتایج کنکور سراسری و آزمون‌های پایانی افزود: رتبه استان خوزستان به ویژه در کنکور سراسری و آزمون‌های پایانی رتبه خوبی نیست و متاسفانه جزو دو استان آخر در کشور هستیم.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به دیگر اولویت جدید این اداره‌کل گفت: هنرستان‌ها و دبیرستان‌های کار و دانش استان خوزستان می‌توانند نیروی کار لازم را برای صنایع استان تربیت و مشکل اشتغال را حل کنند. روز گذشته از نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزان هنرستانی بازدید کردم و این نمایشگاه، نشان‌دهنده خلاقیت و کارآفرینی دانش‌آموزان است؛ این‌ها ارزشمند هستند. یکی از برنامه‌های ما برای آموزش و پرورش، توسعه کمی و کیفی هنرستان‌ها است.

وی در خصوص لزوم لحاظ عدالت اجتماعی و آموزشی افزود: در بحث عدالت اجتماعی و آموزشی باید تلاش کنیم که همه استان خوزستان را یکسان ببینیم و این عدالت، به معنای توانمندی است. در این خصوص، مدارس سنگی و کانکسی در حال برچیده شدن هستند و مابقی نیز جمع‌آوری خواهد شد.

حمیدی‌نژاد گفت: تجهیزات آموزشی نیز باید به نسبت مساوی در همه مناطق توزیع شود تا همه از شرایط یکسان استفاده کنند.

وی بیان کرد: خلاقیت، نوآوری و تربیت نیرو و حل مشکلات نیروی انسانی را نیز بررسی و احصا کرده‌ایم. قطعا می‌توان با کمک خیرین آموزشی و بخش خصوصی، کمبودها را جبران کرد. تربیت نیروی انسانی جوان، انقلابی، خلاق و متفکر در تراز آموزش و پرورش کشور از اهدافی است که در آموزش و پرورش خوزستان دنبال می‌شود.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در پایان گفت: چه در بعد نیروی انسانی، چه آموزشی و چه تربیتی اشکالات احصا شده‌اند و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی لازم را انجام دادیم و به این منظور نیز همه باید پای کار باشند که برای آن به کمک نیاز داریم تا مشکلات را حل کنیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.