سیدکریم حسینی اظهارداشت: در جریان فرآیند سوال از وزیر راه و شهرسازی، هفته گذشته در کمیسیون عمران مجلس نشست کارشناسی با حضور ” رستم قاسمی” برگزار شد تا تعهدات وزارت راه و شهرسازی در استان خوزستان مورد بررسی قرار گیرد.
وی با اشاره به حادثه رانندگی در مسیرهای مختلف استان خوزستان و همچنین بار ترافیکی که در این جادهها جابجا میشود گفت: به واسطه صنایع و بنادر مختلف در خوزستان، نوسازی و اجرای پروژههای راهسازی با درنظر گرفتن اعتبارات ملی، ضروری است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به تصادف زنجیرهای در دی ماه سال گذشته در جاده قدیم اهواز- خرمشهر اشاره کرد و گفت: احداث جاده مناسب و استاندارد در این مسیر، مطالبه مردم استان خوزستان است تا از بروز حوادث مشابه دیگر جلوگیری کند.
وی ادامهداد: در همین راستا، وزیر راه و شهرسازی بر آغاز عملیات اجرایی این جاده طی یکماه آینده و بعد از برگزاری مناقصه پروژه تاکید کرد.
نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه به بخش دیگری از مشکلات مربوط به راههای بین شهری و روستایی در استان اشارهکرد و گفت: بخش دیگر سوال از وزیر راه و شهرسازی مربوط به اجرایی نشدن تعهدات این وزارتخانه در مورد ترمیم راههای آسیب دیده از سیل سال ۱۳۹۸ بود.
وی گفت: در جریان سیلاب سال ۱۳۹۸ خسارات زیادی به راههای روستای در بخش اسماعیلیه، حمیدیه (مسیر خسرج)، شهرستان باوی (مسیر عنافچه) و شهرستان کارون (مسیر جاده شرق کارون) وارد شد و باوجود وعدههای وزیر سابق، بخش قابل توجهی از بازسازی این جادهها تکمیل نشدهاند.
عضو مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: اعتبارات مورد نیاز برای احداث پلهای عنافچه و خسرج نیز تامین نشده است و همچنان اهالی این مناطق برای تردد دچار مشکلات زیادی هستند.
حسینی اضافهکرد: وزیر راه و شهرسازی متعهد شد تا فرآیند پیگیری تامین اعتبار مورد نیاز احداث این پلها را با جدیت در دستور کار قرار دهد.
وی یادآورشد: همچنین تکمیل و ترمیم راههای روستایی خسارت دیده از سیلاب سال ۱۳۹۸ با دستور وزیر راه و شهرسازی در دستور کار دستگاههای زیرمجموعه این وزارتخانه قرار گرفت.
نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه با بیان اینکه موقتا طرح سوال از وزیر راه و شهرسازی به مدت یکماه به تعویق افتاد گفت: در صورتی که اقدام عملی برای اجرایی شدن تعهدات این وزارتخانه در استان خوزستان مشاهده نشود، طرح سوال از وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مجدد پیگیری میشود.
خوزستان دارای ۱۸ هزار و ۵۵۸ کیلومتر راه است که ۱۲ هزار و ۴۲۲ کیلومتر راه روستایی است.
خوزستان در حمل کالا رتبه نخست، جابجایی مسافر رتبه سوم و استاندارد جاده رتبه ششم را دارد که همین امر تردد در جاده های خوزستان را خطرناک کرده است.
منبع: ایرنا