×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
وزارت راه و شهرسازی عملیات اجرایی جاده اهواز- خرمشهر را ماه آینده آغاز می‌کند

سیدکریم حسینی اظهارداشت: در جریان فرآیند سوال از وزیر راه و شهرسازی، هفته گذشته در کمیسیون عمران مجلس نشست کارشناسی با حضور ” رستم قاسمی” برگزار شد تا تعهدات وزارت راه و شهرسازی در استان خوزستان مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به حادثه رانندگی در مسیرهای مختلف استان خوزستان و همچنین بار ترافیکی که در این جاده‌ها جابجا می‌شود گفت: به واسطه صنایع و بنادر مختلف در خوزستان، نوسازی و اجرای پروژه‌های راهسازی با درنظر گرفتن اعتبارات ملی، ضروری است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به تصادف زنجیره‌ای در دی ماه سال گذشته در جاده قدیم اهواز- خرمشهر اشاره‌ کرد و گفت: احداث جاده مناسب و استاندارد در این مسیر، مطالبه مردم استان خوزستان است تا از بروز حوادث مشابه دیگر جلوگیری کند.

وی ادامه‌داد: در همین راستا، وزیر راه و شهرسازی بر آغاز عملیات اجرایی این جاده طی یکماه آینده و بعد از برگزاری مناقصه پروژه تاکید کرد.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه به بخش دیگری از مشکلات مربوط به راه‌های بین شهری و روستایی در استان اشاره‌کرد و گفت: بخش دیگر سوال از وزیر راه و شهرسازی مربوط به اجرایی نشدن تعهدات این وزارتخانه در مورد ترمیم راه‌های آسیب دیده از سیل سال ۱۳۹۸ بود.

وی گفت: در جریان سیلاب سال ۱۳۹۸ خسارات زیادی به راه‌های روستای در بخش اسماعیلیه، حمیدیه (مسیر خسرج)، شهرستان باوی (مسیر عنافچه) و شهرستان کارون (مسیر جاده شرق کارون) وارد شد و باوجود وعده‌های وزیر سابق، بخش قابل توجهی از بازسازی این جاده‌ها تکمیل نشده‌اند.

عضو مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: اعتبارات مورد نیاز برای احداث پل‌های عنافچه و خسرج نیز تامین نشده است و همچنان اهالی این مناطق برای تردد دچار مشکلات زیادی هستند.

حسینی اضافه‌کرد: وزیر راه و شهرسازی متعهد شد تا فرآیند پیگیری تامین اعتبار مورد نیاز احداث این پل‌ها را با جدیت در دستور کار قرار دهد.

وی یادآورشد: همچنین تکمیل و ترمیم راه‌های روستایی خسارت دیده از سیلاب سال ۱۳۹۸ با دستور وزیر راه و شهرسازی در دستور کار دستگاه‌های زیرمجموعه این وزارتخانه قرار گرفت.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه با بیان اینکه موقتا طرح سوال از وزیر راه و شهرسازی به مدت یکماه به تعویق افتاد گفت: در صورتی که اقدام عملی برای اجرایی شدن تعهدات این وزارتخانه در استان خوزستان مشاهده نشود، طرح سوال از وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مجدد پیگیری می‌شود.

خوزستان دارای ۱۸ هزار و ۵۵۸ کیلومتر راه است که ۱۲ هزار و ۴۲۲ کیلومتر راه روستایی است.

خوزستان در حمل کالا رتبه نخست، جابجایی مسافر رتبه سوم و استاندارد جاده رتبه ششم را دارد که همین امر تردد در جاده های خوزستان را خطرناک کرده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.