×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
حفر سه حلقه چاه نفت در مناطق نفتخیز جنوب تکمیل شد

مسعود افشار بیان کرد: اقدامات شرکت حفاری ایران در طول ایام تعطیل سال نیز ادامه دارد و نتایج در حوزه صنعت نفت از ابعاد تاثیرگذاری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۶۱ دستگاه از مجموع ۷۳ دستگاه حفاری شرکت در مناطق خشکی و دریایی کشور در زمینه حفر چاه‌های توسعه‌ای، توصیفی، اکتشافی و تعمیری تکمیلی در مدار عملیات قرار دارند، گفت: عملیات تکمیل چاه شماره ۱۲۰ بی‌بی حکیمه در گسترده عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در مناطق نفتخیز جنوب ساعت ۲۴ سه‌شنبه دوم فروردین به اتمام رسید.

افشار گفت: همچنین به‌وسیله دستگاه حفاری ۸۷ فتح از “مدیریت عملیات حفاری خشکی – ۳” نیمه شب چهارم فروردین چاه شماره ۳۵۸ و دستگاه حفاری شماره ۴۱ فتح از “مدیریت عملیات خشکی – ۲” در ساعت ۲۴ پنجم فرودین جاری چاه ۳۰۲ در میدان نفتی گچساران تکمیل نهایی شد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری افزود: برابر اعلام مدیریت عملیات حفاری خشکی – ۳ در ساعت ۶ بامداد سوم فروردین، دستگاه حفاری ۷۱ فتح بر روی چاه شماره ۳۴ در موقعیت میدان نفتی کوپال در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در مناطق نفتخیز جنوب مستقر و شروع به کار کرد.

وی با اشاره به اینکه این دکل از سال ۱۳۹۱ به ناوگان حفاری شرکت پیوست، ادامه داد: دستگاه حفاری ۷۱ فتح از ابتدای راه اندازی تاکنون، حفاری و تکمیل ۲۰ حلقه چاه نفت را در کارنامه خود دارد.

افشار گفت: حفاری و تکمیل این چاه‌ها حاصل سعی و کوشش جمعی همه فعالان صنعت حفاری است که به صورت مکمل یکدیگر در اجرا و تحقق برنامه‌ها و اهداف شرکت مشارکت می‌کنند.

در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۷۹ حلقه چاه نفت و گاز شامل هفت حلقه توسعه‌ای، توصیفی، پنج حلقه اکتشافی و ۶۷ حلقه تعمیری با کاربست دستگاه‌های حفاری شرکت ملی حفاری ایران در نقاط خشکی و دریایی استان‌های نفتخیز کشور حفر و تکمیل شد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.