×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 15 خبر
افزایش ۱۰۰ درصدی ترددهای جاده‌ای خوزستان در نوروز

صادق خلیلیان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرکز مدیریت راه‌های خوزستان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی بعد از ۲ سال، مسافران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور عازم خوزستان شدند و شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی تردد جاده‌ای در استان هستیم.

وی افزود: با وجود افزایش سفرهای نوروزی، تصادف منجر به جرح و فوت در این استان کاهش داشته و تاکنون از مسافران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور گزارش تصادف جرحی و فوتی ارائه نشده و خوشبختانه در سلامت کامل به سر می‌برند و اسکان آنها به بهترین شکل سازماندهی شده است.

خلیلیان با اشاره به لزوم نگهداری راه‌ها اضافه کرد: پارسال اعتباری به راه‌های خوزستان اختصاص داده شد و از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری نیز این بخش تقویت شده است.

وی ادامه داد: راه‌های روستایی استان نیاز به توسعه دارد تا بتوان بخش تولید را به بخش‌های تجارت متصل کرد.

 

دپوی ۲ میلیون تن کالا

استاندار خوزستان همچنین با اشاره به حمل کالاهای اساسی از پایانه‌ها و بندر امام، گفت: در ابتدای کار دولت حجم تراکم کالاها در بندر امام بیش از چهار میلیون تن بود که این میزان اکنون کاهش یافته و به ۲میلیون تن رسیده است.

وی افزود: جریان ورود کالاهای اساسی به کشور و انتقال آنها از بنادر و گمرکات استان به سایر نقاط کشور به خوبی و بصورت روان ادامه دارد و منجر به کاهش دپوی کالاهای اساسی در بنادر شده است.

خلیلیان به اقداماتی که در پایانه‌های شلمچه و چذابه در حال انجام است نیز اشاره کرد و گفت: در انتظار کمک وزارت راه هستیم تا بتوانیم این پایانه‌ها را برای توسعه تجارت در سال ۱۴۰۱ با کشورهای همسایه به ویژه با عراق فعال کنیم.

بر اساس این گزارش، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد هفتم اسفند ۱۴۰۰ در بازدید از روند ترخیص کالا در بندر امام از تراکم کالا انتقاد کرده و گفته بود: همچنان ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی در بندر امام تعیین تکلیف نشده است و این امر به اضافه آن مواردی است که در لنگرگاه منتظر هستند، از منظر دولت این میزان از زمان ماندگاری کالا قابل قبول نیست.

امانی معاون وزیر راه و شهرسازی صبح امروز با استاندار خوزستان دیدار داشت و به همراه وی از مرکز مدیریت راه‌های استان بازدید کرد.

بازدید از آزاد راه خلیج فارس و محل برگزاری پویش همراهان سفر ایمن، پایانه بار و مجموعه بندری بندر امام، مقصد بعدی معاون وزیر در سفر به خوزستان اعلام شده است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.