×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
حضور نیروهای بهداشتی در یادمان‌های خوزستان / فعالیت مراکز درمانی در نوروز

دکتر محمدحسین سرمست در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: در هفته گذشته موارد بیماری نسبته به هفته قبل از آن ۴۰ درصد، موارد بستری ۶۰ درصد و موارد فوت نیز حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ نفر به مراکز درمانی و بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کردند که ۸۰۰ مورد از این تعداد مشکوک، ۱۴۳ نفر مثبت  بودند و هشت نفر بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر ۲۵۷ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که نیمی از این بیماران در بخش‌های عادی و نیمی در بخش‌های ویژه بستری هستند. ۳۲ بیمار نیز اینتوبه و بد حال داریم.

وی افزود: امیدواریم سیر نزولی بیماری و مرگ و میر در استان خوزستان ادامه داشته باشد.

سرمست گفت: امیدواریم با افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام پیش رو، بعد از تعطیلات نوروزی شیوع بیماری در استان خوزستان افزایشی نشود؛ اگرچه در ایام نوروز مراکز بهداشتی و درمانی خوزستان آمادگی خدمت‌رسانی را دارند. فوریت‌های پزشکی و مراکز بهداشتی خوزستان در یادمان‌ها حضور دارند و روند کنترل واکسیناسیون را انجام می‌دهند و نسبت به تزریق واکسن برای افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند نیز اقدام می‌کنند.

وی افزود: مراکز تجمیعی واکسیناسیون و نمونه‌گیری خوزستان نیز در تعطیلات نوروز فعال هستند. امیدواریم با روند کاهشی بیماری، بستری و فوت بعد از تعطیلات، زندگی عادی‌تری داشته باشیم و شاهد آموزش حضوری در مدارس و دانشگاه ها باشیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.