×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
وزیر صمت: طرح آمایش منطقه‌ای صنعت و تجارت کشور تدوین شد

سیدرضافاطمی امین روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از شرکت پاک چوب در شهرستان کرخه در استان خوزستان اظهار داشت: از آنجا که تمرکز صنایع مختلف در برخی استان های کشور مشکل ساز شده است لذا طرح آمایش منطقه ای صنعت و تجارت از سوی این وزارتخانه تدوین شده تا واحدهای صنعتی متناسب با نیاز هر منطقه و استان ایجاد و راه اندازی شوند.

وی افزود:مشکلاتی از نظر توزیع جغرافیایی واحدهای صنعتی برای برخی استان ها و شهرهای کشور ایجاد شده که این مشکل ناشی از تمرکز بسیار برخی صنایع بدون بررسی ظرفیت های آن منطقه می باشد.

فاطمی امین گفت: در برخی استان های کشور شاهد تمرکز بسیار واحدهای صنعتی هستیم که این تمرکز در استان مربوطه مشکل ساز شده است لذا در این راستا وزارت صنعت ، معدن و تجارت طرح آمایش منطقه ای صنعت و تجارت را تدوین کرده است.

وزیر صمت گفت: بر اساس این طرح ظرفیت های صنعتی و تجاری هر استان شناسایی شده و متناسب با آن ظرفیت ها واحدهای صنعتی در آن منطقه ایجاد می شود تا علاوه بر اشتغال زایی از تمرکز واحدهای صنعتی و تجاری غیر مرتبط با منطقه مذکور جلوگیری شود.

فاطمی امین گفت:با شناسایی ظرفیت های هر استان در بخش صنعت و تجارت ، سرمایه گذاران متناسب با آن صنعت تشویق به سرمایه گذاری در آن منطقه و استان می شوند.

وی در ادامه به دومین سفر خود به استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در این سفر مسایل و مشکلات بخش تولید و واحدهای تولیدی استان خوزستان بررسی شده و برای حل آنها تصمیم گیری می شود تا کار و تولید در خوزستان بیش از پیش شتاب گیرد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین به بازدید خود از شرکت پاک چوب در شهرستان کرخه اشاره کرد و گفت: شرکت پاک چوب یکی از شرکت های موفق در زمینه تولید چوب فشرده ( ام دی اف ) می باشد که برای کامل کردن چرخه تولید و در راستای قطع وابستگی به خارج در زمینه چوب فشرده با کاشت درخت آکالیپتوس در حال تکمیل زنجیره تولید است که اقدامی مهم و شایسته برای خودکفایی کشور می باشد.

وی همچنین بر راه اندازی خط تولید مبلمان و دیگر صنایع چوب در شرکت پاک چوب و شهرستان کرخه با وجود ظرفیت بالای این منطقه تاکید کرد.
وزیر صمت برای بازدید و بررسی مسایل  و مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی شهرهای اهواز ، دزفول ، اندیمشک ، شوش و کرخه به خوزستان سفر کرده است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.