×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
تاخیر ۵۷ درصدی خوزستانی‌ها در نوبت سوم واکسیناسیون کرونا

دکتر سید محمد علوی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا و پیک بیماری در استان خوزستان اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴ هزار و ۹۸ نفر به مراکز منتخب بهداشت، کلینیک‌های تنفسی و بیمارستان‌های استان خوزستان مراجعه کردند که تعداد مراجعه‌کنندگان به این مراکز نسبت به روز گذشته ۴۲۶ نفر کمتر بوده است.

وی افزود: پس از تست‌های انجام شده، ۲۰۰ بیمار شناسایی شده‌اند که میزان موارد شناسایی شده نسبت به روز گذشته، ۱۲۱ مورد کمتر شده است.

علوی گفت: در این مدت ۱۹ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند که تعداد موارد بستری جدید در بیمارستان‌ها نیز نسبت به روز قبل ۲۰ نفر کمتر شده است. در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ نفر از هم‌استانی‌ها نیز جان باختند که نسبت به روز قبل یک فوتی بیشتر داشته‌ایم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مجموع بیماران شناسایی شده از آغاز بیماری تاکنون ۵۹۶ هزار و ۱۵۲ نفر بوده است که ۵۷۶ هزار و ۵۱ نفر از این تعداد بهبود یافته‌اند. بر این اساس، میزان بهبودی در خوزستان حدود ۹۷ درصد است.

وی با بیان اینکه روند واکسیناسیون با سیر کند در حال انجام است، افزود: تاکنون پوشش نوبت اول واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال ۸۵ درصد و نوبت دوم  ۷۳ درصد و  نوبت سوم در افراد بالای ۱۸ سال ۳۱ درصد است که قدری از متوسط کشوری کمتر است این در حالی است که در برخی استان‌های همجوار تا ۹۲ درصد افزایش واکسیناسیون داشته‌اند.

وی بیان کرد: همچنان در استان خوزستان ۱۵ درصد افراد گروه هدف واکسیناسیون نسبت به دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند و ۱۳ درصد در تزریق نوبت دوم و ۵۷ درصد در نوبت سوم تاخیر دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: از مردم تقاضا می‌کنم دریافت واکسن را جدی بگیرند و علاوه بر ترغیب بستگان و اطرافیان به واکسیناسیون، نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.