×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
معاون رئیس جمهور: فناوری هسته‌ای در خدمت مردم قرار می‌گیرد

محمد اسلامی جمعه شب در مراسم افتتاحیه جشنواره ره آورد سرزمین نور در اردوگاه شهید باکری خرمشهر، انرژی هسته‌ای، فناوری فضایی، نانوتکنولوژی و فناوری اطلاعات را حوزه‌های قدرت آفرین دانست و اظهار داشت: اگر کشوری به این فناوری‌ها مجهز شود یعنی دارای اقتدار است.

وی با بیان اینکه امروز در همه این عرصه کشور دارای ظرفیت‌های قابل اتکا است، تصریح کرد: در بخش انرژی هسته‌ای عمده تلاش‌ها در غنی‌سازی بسیار ارزشمند بوده و پیشرفت‌های خوبی در آن حاصل شده است.

رییس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: در دولت سیزدهم تمام تلاش بر این است که کاربری‌های فناوری هسته‌ای در زندگی مردم و اقتصاد کشور به ویژه در استان خوزستان در بخش کشاورزی و سلامت مورد استفاده قرار گیرد و در اقتصاد کشور و خانواره‌های مردم نقش آفرینی کند.

وی فناوری هسته‌ای را پیشرفته و اقتدار آفرین برای کشور دانست و افزود:دشمن برنمی‌تابد این فن‌آوری در اختیار سایر کشورها باشد و این دکترین راهبرد امنیت ملی آمریکا است که با دیپلماسی و زور اهداف خود را محقق کند ولی در قبال ایران هیچگاه به هدف خود نرسیده است.

اسلامی خاطرنشان کرد: دشمن سعی داشت تا پیچ و مهر فن‌آوری هسته‌ای کشور را باز کند ولی به خواسته خود نرسید و امروز در فناوری پروژه آب سنگین که با همت دانشمندان به ثمر رسیده، با کاربردهای موثر در سلامت و صنعت پزشکی پیشرفت‌های خوبی به دست آمده است.

وی ادامه داد: در رژیم سابق ساخت ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای بسته شد و بعد از ۴۲ سال استکبار و در راس آنها آمریکا اجازه ندادند این قراردادها عملی شود و نیروگاه هسته‌ای در کشور ساخته شود.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: متاسفانه در سالهای گذشته در خصوص ساخت نیروگاه هسته غفلت شده است و باید این عقب ماندگی را جبران کنیم.

وی ۲۰ اسفند روز ملی راهیان نور را روز اقدام و عمل در برابر تهاجم فرهنگی دشمن دانست و گفت: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران نتوانست عظمت انقلاب اسلامی را درک کند و این تصور را داشت که این نظام فقط ۶ ماه دوام داشته باشد.

اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی با وجود تحریم‌های ظالمانه در پنج سال گذشته کشور، در مسیر مستحکم و صحیح در حال حرکت است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.