×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 15 خبر
استاندار خوزستان از هدفگذاری کاهش ۴.۵ درصدی نرخ بیکاری استان خبر داد

صادق خلیلیان در آیین بهره‌برداری از طرح آبرسانی و بهره‌برداری از تصفیه خانه ۱۹ روستا و شهر الهایی خوزستان با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت جدید روند توسعه در استان سرعت گرفته است افزود: بهره برداری از این طرح تحقق یکی دیگر از وعده‌های رییس جمهور به مردم خوزستان است.

وی ادامه داد: در هشت ماه فعالیت دولت سیزدهم به یک هزار و ۱۰۱ روستای خوزستان آبرسانی شده و این روستاها از آب پایدار و باکیفیت برخوردار شده‌اند.

استاندار خوزستان افزود: طرح های آبرسانی اجرا شده در دولت قبل از جمله آبرسانی به غیزانیه دارای نواقصی است که رفع این نواقص نیز به طور جدی در دستور کار است.

وی با اشاره به اهتمام دولت در اجرای کامل طرح آبرسانی غدیر در خوزستان گفت: این طرح آب پایدار ۲ و نیم میلیون نفر از جمعیت استان را تامین می‌کند.

خلیلیان با بیان اینکه این طرح ۲ ساله به بهره برداری می‌رسد افزود: بخشی از این طرح برای تامین آب پایدار اهواز به صورت اضطراری تا خرداد سال آینده به بهره‌برداری می رسد.

استاندار خوزستان ادامه داد: تامین آب آشامیدنی و آب مورد نیاز کشاورزی، مهار آب‌های سطحی و احداث شبکه‌های دفع فاصلاب به ویژه در اهواز از اقدام‌های مهم در دست اقدام است که به صورت موازی پیگیری می‌شود.

بازسازی کامل مناطق زلزله زده اندیکا تا پایان خرداد آینده

وی با اشاره به وعده رییس جمهور برای بازسازی کامل مناطق زلزله زده اندیکا گفت: بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا تا پایان خرداد ماه سال آینده به اتمام می‌رسد.

خلیلیان ادامه داد: علاوه بر ساخت منازل تخریب شده و آسیب دیده در مناطق زلزله زده اندیکا، با اقدام‌های انجام شده برای توسعه زیرساخت جاده، برق و آب، چهره این منطقه به طور کلی تغییر می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه طرح‌های مصوب سفر استانی رییس جمهور به خوزستان به طور جدی پیگیری می‌شود افزود: بیمارستان طالقانی آبادان، بیمارستان فوق تخصصی قلب خرمشهر، بازسازی اندیکا، تصفیه خانه شبکه فاضلاب آبادان و همچنین برخی طرح‌های مرتبط با راه آهن و راه‌های روستایی از جمله طرح‌های مصوب سفر رییس جمهور به خوزستان است که تا پیش از سفر دوم هیات دولت به استان به بهره‌برداری می‌رسند.

تصفیه‌خانه و تاسیسات آبرسانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اجرا شده که آب شرب پایدار و باکیفیت ۱۹ روستای مسیر قلعه سحر و شهر الهایی خوزستان را تامین می‌کند.

بهره برداری از این تصفیه خانه و تاسیسات آبرسانی امکان تامین آب شرب پایدار ۱۶ هزار نفر جمعیت این روستاها را تامین می کند که این ظرفیت در افق تعریف شده تا ۳۰ هزار نفر جمعیت را پوشش می‌دهد.

با اجرا و تکمیل طرح غدیر ۲۶ شهرستان خوزستان در مدت ۱۰ سال آب آشامیدنی پایدار خواهند داشت. مرحله اول طرح غدیر در طول سالیان متمادی اجرا شده است که با اجرای گام نخست این طرح هم اکنون روزانه ۱۰ مترمکعب آب بر ثانیه از رودخانه کرخه در شبکه آبی شهری و روستایی این استان در حال انتقال است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.