×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
درختکاری حاشیه جاده اهواز – خرمشهر به طول ۳۰ کیلومتر شروع شد

درختکاری حاشیه اهواز – خرمشهر با نهال آکالیپتوس که سازگار با آب و هوای خوزستان و مقاوم به کم آبی است انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان در آیین آغازین عملیات اجرایی درختکاری و توسعه کمربند سبز در حاشیه جاده اهواز – خرمشهر گفت: این طرح بخشی از تفاهم نامه نهال کاری ۲ هزار هکتاری این شرکت با منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان است.

عبدعلی ناصری با اشاره به اینکه آب مورد نیاز این طرح درختکاری از زهاب نیشکر کشت و صنعت امیرکبیر وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تامین می‌شود افزود:نهال کاری ۳۰ کیلومتری حاشیه جاده اهواز – خرمشهر تا پایان سال جاری به پایان خواهد رسید.

وی گفت: درختکاری در این منطقه بسیار گرم به عنوان یک بادگیر که برای مزارع نیشکر نیز مفید خواهد بود عمل خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان در این آیین گفت:کشت نهال اکالیپتوس در نواحی باتلاقی و مناطقی که سطح آبهای زیرزمینی بالاست رشد زیادی خواهد داشت و خوشبختانه استان خوزستان این شرایط طبیعی را دارا است.

رضا فتوحی با اشاره به اینکه دولت تسهیلات ارزان قیمت برای زراعت چوب به متقاضیان پرداخت می‌کند خواستار استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و شرکت های غیردولتی برای توسعه زراعت چوب در خوزستان شد.

وی گفت:یک سوم آب های سطحی کشور در خوزستان جاری است بنابراین زراعت چوب در خوزستان می تواند اقتصاد کشاورزی استان را متحول کند.

فتوحی افزود: خوشبختانه ۲ شرکت پاک چوب و نوین چوب در شوش و اهواز سرمایه گذاری زیادی برای توسعه زراعت چوب (اکالیپتوس) انجام داده‌اند ولی هنوز ظرفیت بسیاری زیادی در استان برای زراعت چوب وجود دارد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.