×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
روند واکسیناسیون خوزستانی‌ها راضی‌کننده نیست

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶ هزار و ۶۲ نفر به مراکز منتخب بهداشت، کلینیک‌های تنفسی و بیمارستان‌های استان خوزستان مراجعه کردند و پس از بررسی‌های بالینی و تشخیصی، ۴۷۶ بیمار شناسایی شده‌اند که میزان موارد شناسایی شده نیز نسبت به روز گذشته، ۹۲ مورد کمتر شده است.

وی با اشاره به روند کاهشی مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها افزود: در این مدت ۴۷ نفر در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند که تعداد موارد بستری جدید در بیمارستان‌ها نسبت به روز قبل ۲۳ نفر کمتر شده است. در ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر از هم‌استانی‌ها نیز جان باختند که تعداد فوتی‌ها نسبت به روز قبل، هشت مورد کمتر بوده است.

علوی گفت: مقایسه شاخص‌های مربوط به هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان ۳ هزار و ۸۳۱ مورد معادل ۴۶ درصد، تعداد بستری‌ها  ۱۱۸ مورد معادل ۳۵.۵ درصد و تعداد فوتی‌ها ۱۴ مورد معادل ۱۷ درصد کاهش یافته است بنابراین پیش‌بینی می‌شود احتمالا خوزستان هفته آینده از موج بیماری خارج شود.

وی افزود: روند مراجعه مردم برای واکسیناسیون به ویژه افرادی که تاکنون واکسن تزریق نکرده‌اند، راضی‌کننده نیست. در هفته گذشته تنها ۱۲ هزار و ۷۳۳ نفر برای تزریق نوبت اول مراجعه کردند که این رقم برای خوزستان کم است.

علوی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: پوشش واکسیناسیون به جز نوبت سوم در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن تغییر چندانی نداشته است؛ پوشش نوبت اول واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال ۸۴.۹ درصد و نوبت دوم ۷۲.۵ درصد و نوبت سوم در افراد بالای ۱۸ سال ۳۰ درصد بوده است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.