×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
استاندار خوزستان: ۴۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده اندیکا آماده تحویل است

صادق خلیلیان در حاشیه بازدید سرزده از روستای للر در بخش چلو اندیکا در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد : با توجه به نزدیک شدن به پایان سال لازم بود از این مناطق بازدیدی داشته باشیم و پیشرفت کارها را ارزیابی کنیم .

وی افزود: خوشبختانه پیشرفت کارها با سرعت خوبی درحال انجام است و براساس آنچه که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدام کرده عملیات بازسازی ۴۰۰ واحد تخریبی ناشی از زلزله اندیکا به پایان رسیده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: اقلام اساسی که بنیاد مستضعفان به این مناطق اهدا کرده در هنگام تحویل مسکن بین زلزله زدگان توزیع می شود.

وی گفت: یکی از مشکلات و موانع ساخت وساز در این مناطق عدم همکاری برخی بانک ها در زمینه اعطای تسهیلاتی است که هیات دولت تصویب کرده از جمله بانک سپه که در این زمینه همکاری لازم را نداشته است.

استاندار خوزستان افزود : در برخی مناطق که بازسازی واحدهای مسکونی و جایگاه های دام پیشرفتی نداشته به علت عدم همکاری بانک های عامل بوده است .

وی افزود : اما در مجموع اقدامات خوبی انجام شده و عملیات بهسازی دو راه روستایی و عشایری در این مناطق به پایان رسیده و ایلراه منار نیز در چند فاز به زودی مرمت و بازسازی می شود.

به گزارش ایرنا، از ۱۲ تا ۱۷ مهر گذشته، پنج زلزله بزرگ، که بزرگترین آن ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بود در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد رخ داد و اندیکا را لرزاند.

به گفته استاندار خوزستان این زمین لرزه‌ها بیش از پنج هزار میلیارد ریال به اندیکا خسارت وارد کرد. ۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا بر اثر این زمین لرزه‌ها دچار خسارت شدند. شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان دارای حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت است.

رییس دولت سیزدهم حجت الاسلام رییسی هفتم آبان ماه امسال نیز به همراه معاون اول دولت به صورت سرزده برای بررسی وضعیت زلزله زدگان شهرستان اندیکا وارد خوزستان شد و از نزدیک با حضور در مناطق زلزله زده دستورات لازم برای حل مشکل این مناطق را صادر کرد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.