×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 16 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
شهردار: مجوز جدیدی برای حفاری آسفالت در اهواز صادر نمی‌شود

رضا امینی در نشست بررسی وضعیت آسفالت معابر اهواز در صحن علنی شورای اسلامی شهر اهواز، تاکید کرد: حفاری های گسترده در سطح معابر اهواز موجب شده تا کمتر خیابانی در این کلانشهر دارای آسفالت باکیفیت باشد.

وی با بیان اینکه زمان مجوزهای حفاری در اهواز به اتمام رسیده و از دهم اسفندماه جاری هیچ مجوز جدید برای حفاری در این شهر داده نمی شود، افزود: صدور مجوز حفاری آسفالت تنها در صورتی صادر می شود که تعهد لازم برای حفاری استاندارد و تعمیر باکیفیت آسفالت گرفته شود.

شهردار اهواز، اظهار داشت: اگر خدمت دستگاه های خدمات رسان که نیاز به حفاری دارد موجب ایجاد مشکل برای مردم شود، مجوزی برای حفاری به آنها داده نمی شود.

وی آسفالت را مهمترین مطالبه مردم اهواز دانست و اظهار داشت: انواع لکه های ناهمگون و نامنظم به واسطه حفاری غیراستاندارد بر شهر اهواز تحمیل شده است و این در حالی است که ترمیم این آسفالت هزینه های سنگینی دارد.

وی ادامه داد: وسعت محدوده شهر اهواز حدود ۲۰ هزار هکتار است که ۳ هزار هکتار از آن شامل معابر شهری می شود که برای آسفالت نیمی از این وسعت اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال لازم است که تامین این مبلغ از عهده شهرداری خارج است.

شهردار اهواز افزود: بانی وضعیت نامناسب آسفالت اهواز، وجود سه یا چهار مرجع صدور مجوز و همچنین عدم نظارت لازم بر اجرای استاندارد نوارهای حفاری و عدم استفاده از کاترهای برش آسفالت است.

وی گفت: شرکت آب وفاضلاب خوزستان هم اکنون در ۲۲۰ نقطه شهر مشغول حفاری، اصلاح، تعمیر و توسعه شبکه فاضلاب است که استفاده از روش های غیراستاندارد برای حفاری، شیرینی بهبود فاضلاب را در کام مردم تلخ کرده است.

موفقیت مدیریت شهری اهواز ظاهرا با منافع برخی افراد تعارض دارد

وی با لغو تمام تعطیلی ها برای مدیران و کارکنان شهرداری تا پایان امسال، اظهار داشت: تا لحظه تحویل سال تمام تعطیلی ها لغو و همه مدیران باید در دسترس باشند ضمن اینکه به دلیل انبوه مشکل موجود در اهواز، مدیران باید تا ۱۲ شب پای کار باشند.

شهردار اهواز گلایه مردم نسبت به وضعیت آسفالت را به جا دانست و افزود: اگر انسجامی در شهر وجود نداشته باشد، امکان حل چالش آسفالت در اهواز وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه همه باید برای میزبانی شایسته از میهمانان نوروزی به کمک شهرداری بیایند، ادامه داد: فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد و در صورت عملکرد نامناسب، مدیران ناموفق شهری از چرخه مدیریت حذف می شوند.

امینی ادامه داد: موفقیت مدیریت شهری ظاهرا با منافع برخی افراد تعارض دارد و همین امر موجب شده تا برخی به دنباله حاشیه سازی برای شهرداری باشند.

شهردار اهواز تاکید کرد: این شهرداری تا الان زیربار فشارها در مسیر تحکیم زیرساخت مدیریت شهر گام برداشته است ولی گمان من این است که شهرداری در این میدان تنهاست.

وی با بیان اینکه همه مطالبه گر شده اند ولی هیچ کس به کمک مدیریت شهری نمی آید، گفت: انبوه مشکلات در کشور موجب شده تا مدیران شهری ۶ ماه سال نگران مشکلات بارندگی  و ۶ ماه سال نگران مشکلات ناشی از گرما باشند.

افزایش بدهی شهرداری به یکی از بانک ها از ۳۵ میلیارد به بیش از ۳ هزار میلیارد ریال

امینی ادامه داد: تنها یکی از مطالبه های مالی از شهرداری مربوط به مطالبات باقی مانده از سال ۱۳۸۲ یکی از بانکهاست که ۳۵ میلیارد ریال مطالبه این بانک به دلیل عدم پرداخت، امسال باید ۳ هزار و ۴۰ میلیارد ریال پس داده شود و هیچ کس این فشارها به شهرداری را نمی بیند.

وی با بیان اینکه انتقادها را می پذیریم ولی توهین را تحمل نمی کنیم، گفت: برخی به جای پرداختن و مطالبه کارهای مهم و زیرساختی، برخی کارهای کوچک ظاهری را بهانه ای برای انتقاد از شهرداری قرار داده اند.

امینی با تاکید بر مدیریت میدانی و اجتناب از مدیریت مجازی و تلفنی افزود: حجم گسترده مشکلات در اهواز موجب می شود که تعطیلی برای مدیران شهری اهواز معنا نداشته باشد و باید شهرداران مناطق و مدیران شهرداری باید تا ۱۲ شب پای کار باشند.

شهردار اهواز با بیان اینکه حجم نخاله های ساختمانی رها شده در اهواز بالغ بر ۲۳ هزار کامیون است، گفت: طرح جمع آوری نخاله های ساختمانی با حمایت تمام دستگاه های انتظامی و نظارتی در استان آغاز شده و باید این طرح تا پایان سال اجرایی شود.

امضای تفاهم با آبفا برای ترمیم آسفالت نوار حفاری

رییس شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این جلسه با اشاره وضعیت نامناسب آسفالت معابر اهواز گفت: تفاهم نامه ای میان شهرداری و آبفا برای ترمیم آسفالت نوارهای حفاری به امضا رسیده است ضمن اینکه شهرداری در این زمینه برنامه ریزی گسترده ای انجام داده است که نوید دهنده آینده بهتر برای اهواز است.

سیاوش محمودی، ادامه داد: با توجه به اینکه برای نوروز امسال محدودیتی در ستاد کرونا اعلام نشده است، به همین دلیل شهر اهواز باید با سرعت برای میزبانی مناسب از میهمانان نوروزی آماده شود.

وی با تاکید بر نظارت دقیق بر کیفیت اجرای طرح های فاضلاب اظهار داشت: مجوزهای حفاری در سال آینده به گونه ای باید باشد تا هر دستگاه حفار بداند تا وقتی نوار حفاری را ترمیم نکرده به آن دستگاه مجوز جدید داده نمی شود.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.