×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
حفاری سطح شهرهای استان تا ۱۵ اسفند ساماندهی شود

محمد خانچی در نشست شورای هماهنگی ترافیک خوزستان در محل این معاونت در استانداری خوزستان بیان کرد: در مکان هایی که امکان ترمیم نوار حفاری نیست باید حتما مناسب سازی لازم انجام شود تا برای تردد مردم در ایام نوروز مشکلی ایجاد نشود.

وی با تاکید بر اینکه باید از هفته آینده گروه‌هایی برای نظارت بر مسیرها و جاده‌های خوزستان با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز باید تشکیل شود افزود: ساماندهی ورودی شهرها برای استقبال از مهمانان نوروزی بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: در بحث ترافیکی اموری مثل رنگ آمیزی علایم و نشانه‌ها باید انجام شود و رزمایشی در خصوص سهولت تردد در جاده‌های منتهی به استان برای پذیرش مهمانان نورزی برگزار گردد.

خانچی با اشاره به اینکه خوزستان یک استان پرترافیک است بیان کرد: تمامی دستگاه‌ها در ایام نوروز در بحث تردد مسافران نورزی برای کمک به پلیس پای کار آیند، و خودروهای دولتی در ایام نوروزی برای کاهش بار ترافیکی در شهر باید در توقفگاه‌ها بماند مگر اینکه برگه ماموریتی از دستگاه متبوع برای تردد داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: برای نصب تابلوهای بزرگ تبلیغاتی در ورودی هر شهر، از دستگاه‌ها و شرکت‌های مختلف کمک گرفته شود؛ شهرداری‌ها نیز در بحث فرهنگ سازی رعایت قوانین ترافیکی اقدام لازم را انجام دهند.

وی با تاکید بر راه‌اندازی “پلیس یار بسیجی ” افزود: برای مشارکت و همکاری در مدیریت سفرهای راهیان نور به خوزستان، قرار است پلیس یار بسیجی در استان تشکیل شود تا به پلیس راه و راهور کمک کنند.

خانچی با تاکید بر تامین روشنایی در معابر و پل ها گفت:خوزستان جزو استان‌های مهمانپذیر است و با توجه به اینکه در ایام عیدنوروز مسافران و راهیان نور نیز به این استان سفر می‌کنند باید روشنایی معابر و جاده‌ها فراهم شود، و ناوگان حمل و نقل عمومی نیز باید در آماده باش کامل باشد.

وی ادامه داد: اداراتی مثل آموزش و پرورش و دستگاه‌هایی که  در مناطق پر ترافیک شهر هستند نیاز است که فضاهای خود را به عنوان توقفگاه خودروهای مسافران نوروزی در اختیار قرار دهند و از درآمد آن برای خود دستگاه می‌توان استفاده کرد تا مسافران نیز برای پارک خودروهای خود با مشکل روبه رو نشوند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.