×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 15 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 15 خبر
افزایش ۱۰ برابری روند مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی خوزستان

دکتر محمدحسین سرمست در نشست ستاد کرونا خوزستان در محل استانداری اظهار داشت: بیشتر بیماران به صورت سرپایی در بخش تریاژ درمان می شوند و در منزل به درمان خود ادامه می دهند.

وی افزود: در شبانه روز گذشته هفت هزار مراجعه کننده به مراکز درمانی خوزستان داشتیم که ۶ هزار و ۸۰۰ نفر به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز تعداد بیماران بستری در شبانه روز گذشته در این استان را ۹۸ بیمار عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۸۲۰ بیمار در بیمارستان های خوزستان بستری هستند که از این تعداد ۵۶۰ نفر در بخش های عادی و ۲۶۲ نفر در بخش های ویژه تحت مراقبت می باشند.

وی اظهار داشت: ۵۷ بیمار اینتوبه ای نیز در مراکز درمانی خوزستان بستری بوده که تحت مراقبت های ویژه هستند.

سرمست با تاکید بر حمایت و پشتیبانی از کادر درمان در این شرایط سخت گفت: لازم است مدیران ارشد استان علاوه بر تامین تجهیزات، از مجموعه کادر بهداشت و درمان که شبانه روز در حال تلاش هستند حمایت روحی و کلامی بیشتری داشته باشند.

وی افزود: مسئولان ارشد استان خوزستان نسبت به برطرف کردن مشکلات کادر بهداشت و درمان اقدام کنند زیرا این موضوع باعث افزایش روحیه آنها شده و کیفیت خدمت رسانی به بیماران را به دنبال دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز همچنین بر حفاظت شخصی از جمله استفاده از ماسک و عدم شرکت در تجمع تاکید کرد و گفت: در این میان واکسیناسیون مهمترین اقدام در برابر بیماری کرونا است.

سرمست گفت: مراکز بهداشتی استان خوزستان واکسن های متنوعی در اختیار دارند اما این تنوع نباید باعث به تاخیر انداختن واکسن شود لذا از شهروندان تقاضا می شود هر چه سریعتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

در حال حاضر ۱۴ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و هشت شهرستان زرد کرونایی هستند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.