×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
سهم ۱۰۰ درصدی تقصیر انسانی در تصادف زنجیره‌ای بهبهان

سرهنگ رضا دولتشاهی در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به تصادف زنجیره‌ای ۲۰ دی ماه در محور رامهرمز – بهبهان خوزستان اظهار کرد: در آن روز در صحنه تصادف حضور داشتم و بازدیدی را از محل حادثه انجام دادم.

وی افزود: این حادثه در ساعت حدود ۷ و ۵۵ دقیقه صبح رخ داد و دلیل آن مه مقطعی بود که این مساله را هواشناسی تایید کرده است.

رییس پلیس راه خوزستان گفت: تیم‌های بازرسی و کارشناسی با افرادی که در این تصادف مجروح شده بودند نیز گفت و گو کردند و این افراد نیز عنوان کردند که به یکباره در مه قرار گرفته‌اند و این اتفاق رخ داده است.

دولتشاهی با بیان اینکه علت اصلی این تصادف زنجیره‌ای به دلیل عدم رعایت فاصله طولی و عدم رعایت سرعت مطمئنه بوده است، ادامه داد: این حادثه به این شکل نبوده که همه ۵۸ دستگاه خودرو باهم برخورد داشته باشند. در این زمینه ۱۵ فقره تصادف رخ داده است ‌و هر ۵ یا ۶ خودرو با یکدیگر برخورد داشته‌اند.

وی با اشاره به دلایل تشدیدکننده این حادثه که باعث شد خسارت‌های زیادی به بار آید، افزود: مهمترین دلیل تشدید این حادثه بحث کیسه هوا و ایربگ‌ها بود که متاسفانه عمل نکرده‌اند.

رییس پلیس راه خوزستان گفت: بر اساس بررسی دقیق انجام‌شده، علت وقوع این تصادف زنجیره‌ای تقصیر انسانی و کاملا مقصر راننده‌ها تشخیص داده شده‌اند. سهم تقصیر انسانی در این حادثه ۱۰۰ درصد تشخیص داده شده است.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.