×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
هشدار رییس مرکز بهداشت خوزستان نسبت به افزایش آمار مرگ و میر ناشی از کرونا

دکتر سیدمحمد علوی روز دوشنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد بیان کرد:موج ششم کرونا در ایران از روز چهارم بهمن شروع و روز هجدهم همین ماه به بالاترین حد خود رسید به همین دلیل بیشتر متخصصان بر این باورند که ما در نیمه راه این موج هستیم.

وی افزود: در اروپا رسیدن به پیک بیماری حدود ۳۶ روز طول کشید ولی ما در مدت ۱۴ روز به پیک رسیدیم، که این موضوع نشان می‌دهد روند بیماری در ایران سریعتر از جاهای دیگر پیش می‌رود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: به گفته دبیر کل سازمان بهداشت جهانی در مدت ۱۰ هفته، ۹۰ میلیون بیمار کرونایی در دنیا شناسایی شدند که اگر میزان کشندگی اُمیکرون حدود ۱.۵ درصد باشد حدود یک میلیون نفر در این موج جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: تزریق ۲ دُز واکسن تنها ۴۰ درصد در برابر بیماری موثر است لذا تزریق سه دُز واکسن کرونا حیاتی است؛ از طرفی اگر از ماسک استفاده شود، انتقال بیماری حدود یک درصد می‌شود.

علوی گفت: متاسفانه آمار افراد واکسن نزده در برخی از اماکن مثل ادارات، بانک‌ها، استخرها، نانوایی‌ها، رستوران‌ها و پاساژها بالا است به عنوان مثال ۵۰ درصد شاغلان حاضر در پاساژها و ۳۰ درصدشاغلان در استخرها، سالن‌های ورزشی و نانوایی‌های خوزستان تاکنون واکسن نزده‌اند.

وی افزود: در شهرستان دشت آزادگان تنها ۲۵ درصد کارکنان دولت واکسن زده‌اند که بسیار نگران کننده است در حالی که می‌توانیم این موضوع را کنترل کنیم. اگر نتوانیم این موارد را انجام دهیم، جلسات ما هیچ خروجی نخواهد داشت.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه در موج قبلی روزانه سه هزار و ۷۰۰ بیمار کرونایی داشتیم گفت: روز گذشته ۲ هزار و ۸۷ بیمار کرونایی را در خوزستان شناسایی کردیم و کم کم به آمار موج قبل می‌رسیم که هشدار دهنده است.

وی ادامه داد: ما در پیک‌های قبلی به میزان کافی واکسن نداشتیم اما اکنون که واکسن داریم چرا مردم استقبال نمی‌کنند؟ متاسفانه برخی از مسوولان ادارات با اینکه می‌دانند برخی کارمندانشان واکسن نزده‌اند اما نسبت به تعهدات و وظیفه اجتماعی خود بی‌اعتنا هستند.

علوی گفت: طبق مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا ارایه خدمات به افراد واکسن نزده ممنوع بود اما این موضوع رعایت نمی‌شود و حتی افراد سر کار حاضر می‌شوند.

وی بیان کرد: اگر مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا به خوبی رعایت شود می‌توانیم بیماری را به گونه‌ای رعایت کنیم که مشکلی در خوزستان پیش نیاید.

هم اکنون هفت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، هشت شهرستان نارنجی و ۱۲ شهرستان زرد کرونایی هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.