×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
قراردادهای روزمزد کارکنان نیشکر میان آب شوش قانونمند می‌شوند

مهدی عبدالخانی پیرامون مسایل و مشکلات جامعه کارگری شاغل در شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب با اشاره به حذف قراردادهای روزمزد برخی کارکنان در این شرکت افزود: قراردادهای مدت معین مشمول بیمه جایگزین قراردادهای روزمزد می‌شود تا افراد شاغل در این شرکت از امنیت شغلی برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه با اجرای قانون کار از این پس قراردادهای کمتر از سه ماه در این شرکت نخواهیم داشت، گفت: روند تغییر قراردادهای روزمزد به قراردادهای مدت معین از مدتی پیش در شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب آغاز شد اما روند آن کند بود که با همکاری و تعامل خوب مدیرعامل این شرکت  این روند شتاب خواهد گرفت.

رییس اداره تعاون، کارو رفاه اجتماعی شوش به مطالبات هشت گانه صنفی کارکنان شاغل در شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب اشاره و بیان کرد: محقق نشدن این مطالبات موجب توقف فعالیت برای چند روزی در این شرکت شد که در نشست با مدیرعامل با حضور نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی و پیگیری این مطالبات در چارچوب قانون، کار و فعالیت در این شرکت از امروز از سر گرفته شد.
وی همچنین تاکید کرد: با حذف شرکت پیمانکاری “پارس گستر سعد آباد ” که نقش واسطه را بین کارگران و شرکت نیشکر میان آب داشت، مصوب شد تا از سال ۱۴۰۱ قرارداد نیروهای شاغل دراین شرکت به طور مستقیم با شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب منعقد شود تا حق و حقوق کارگران طبق قانون به درستی پرداخت شود.

عبدالخانی یکی دیگر از مطالبات جامعه کارگری شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب را تشکیل شورای کار عنوان کرد و گفت: با تشکیل شورای کار در شرکت نیشکر میان آب زمینه برای تحقق طرح طبقه بندی مشاغل فراهم می‌شود.

وی همچنین از پرداخت کارانه تولید به کارکنان این شرکت خبر داد و گفت: در نشست با مدیرعامل شرکت نیشکر میان آب مصوب شد تا کارانه تولید به کارکنان پرداخت شود همچنین پرداخت سه جیره غیرنقدی در طول سال به تصویب رسید.
عبدالخانی به موافقت شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه قبرستان اهالی منطقه در محدوده زمین های شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب واقع است لذا این شرکت متعهد شد تا مسیر دسترسی به قبرستان و نیز ۲ مکان زیارتی واقع در اراضی این شرکت را برای اهالی منطقه فراهم کند.

تعداد نیروهای شاغل در شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب ۵۴۰ نفر است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.