×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
افزایش ۲۰۸ درصدی ابتلا به کرونا در خوزستان / رعایت نشود، موارد مرگ افزایش می‌یابد

دکتر محمدحسین سرمست در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه روند افزایش بیماری در ایران و به تبع آن در خوزستان بسیار سریع پیش‌رونده است، باید تصمیمات در خور و شایسته‌ای اتخاذ شود.

وی افزود: اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود و مراجعات و بستری بیماران بدحال به موقع انجام نشود، قطعا شاهد افزایش موارد مرگ خواهیم بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در استان خوزستان میزان مراجعات و موارد بستری در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن دو برابر و در برخی نقاط بیش از دو برابر شده است، گفت: در هفته گذشته موارد ابتلا به کرونا ۲۰۸ درصد و موارد بستری ۲۰۴ درصد افزایش داشته است. موارد مرگ نیز نسبت به هفته قبل از آن تغییری نکرده است.

وی افزود: در این شرایط، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت نکات بهداشتی باید توسط آحاد مردم رعایت شود. برای تزریق واکسن نیز هنوز دیر نشده است.

سرمست با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان رازی در حال تکمیل است، تصریح کرد: در شرایط کنونی آمادگی بهداشت برای اجرای طرح شهید سلیمانی، توسعه تخت‌های بیمارستانی، تجهیز بیمارستان‌ها و آمادگی پرسنل بسیار اهمیت دارد و باید در این موارد آمادگی‌های لازم را داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر استفاده از تجارب پیک‌های قبلی بیان کرد: امیدواریم با استفاده از این تجارب و همچنین تجربه مردم در پیک‌های قبلی در مورد حفاظت از خود، مردم کمترین آسیب را ببینند.

دکتر عبدالرضا جانگران‌نژاد رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستاننیز در این نشست اظهار کرد: با حمایت و پشتیبانی از طرح شهید سلیمانی در هفته‌های اخیر، در حرکت تیم‌ها رشد داشته‌ایم اما حمایت فرمانداران و اجرای مصوبات توسط برخی ادارات در برخی شهرستان‌ها کمتر است و در این زمینه مشکل وجود دارد.

وی افزود: بنابراین باید جدی‌تر عمل شود و مشکل این شهرها در پشتیبانی از طرح شهید سلیمانی بررسی شود.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان با بیان اینکه گام ششم طرح شهید سلیمانی بر نظارت بیشتر تاکید زیادی دارد، گفت: باید برای اصناف، ادارات و پاساژهایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، مشوق‌هایی در نظر بگیریم و به مراکزی که این نکات را رعایت نمی‌کنند، تذکر جدی داده شود.

جانگران‌نژاد بیان کرد: با توجه به قول افزایش خودروها و تعدادی آمبولانس برای تقویت طرح شهید سلیمانی، امیدواریم تیم‌های عملیاتی و تیم‌های واکسیناسیون سیار بیشتر شوند و پوشش واکسیناسیون افزایش یابد.

وی افزود: در صورت اجرایی شدن سامانه امید می‌توانیم افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند را شناسایی و از ارائه خدمات به این افراد خودداری کنیم.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.