×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
دانشگاه علوم پزشکی اهواز: پدیده گردوخاک می تواند کرونا را تشدید کند

دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در این اطلاعیه تاکید کرد شهروندان جهت حفظ سلامت و بهداشت عمومی و کاهش اثرات سینرژیستی پدیده گرد و خاک و بیماری کووید ۱۹ که می‌تواند منجر به خطرات جدی برای بهداشت و سلامت عمومی به خصوص افراد حساس و دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و تنفسی شود، توصیه‌های بهداشتی و ایمنی را مراعات کنند.

دراین اطلاعیه  به شهروندان توصیه شده  جز برای موارد اضطراری از  منزل و محل کار خود خارج نشوند و  در صورت ضرورت خروج از منزل حتما از ماسک و عینک مناسب  استفاده کنند.

بر همین اساس افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی مدت یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.

این دانشگاه همچنین تاکید کرد  افراد باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل مانند ورزش‌های سبک و سنگین خودداری کنند وافراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی مدت یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند و افراد دیگر باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل مانند ورزش‌های سبک و سنگین خودداری کنند.

کاهش تردد خودروهای شخصی و کاهش استفاده از خوردوهای تک سرنشین،بسته نگه داشتن در و پنجره منزل و محل کار، اطمینان از وسایل گرمایشی گازی و سالم بودن دودکشها، استفاده از وسایل حفاظت فردی برای کارکنانی که به واسطه شغلی بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند ،جلوگیری از آتش زدن هر گونه  پلاستیک یا سوزاندن چوب و فضولات حیوانی در همه شرایط، عدم مصرف سیگار و قلیان در شرایط بروز پدیده از جمله این توصیه هاست.

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز همچنین توصیه کرد:  کارکنان شهرداری در فضای سبز و خدمات شهری حتما از کلاه و دستکش و ماسک استاندارد استفاده نمایند وعملیات جمع‌آوری، حمل و نقل و دفن زباله اصولی انجام پذیرد و از تلنبار و پخش زباله در معابر عمومی و آتش زدن آن جلوگیری شود، همچنین  به علت بخارات حاصل از مواد پاک‌کننده شیمیایی و گندزدا حتی‌الامکان از مصرف این مواد در شرایط بروز پدیده خودداری شود.

این اطلاعیه از عموم شهروندان خواسته است: در صورت مواجهه با تنگی نفس و هر گونه ناراحتی قلبی عروقی سریعاً به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

 

منبع: ایرنا