×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
برنامه جدید مناطق نفتخیز جنوب برای گازهای همراه

علیرضا دانشی در آیین عملیات اجرایی طرح ۲ هزار هکتاری بیابان زدایی که در منطقه صنعتی کریت کمپ انجام شد، ضمن تبریک روز هوای پاک، اظهار کرد: در خوزستان بر اساس گزارش هایی که وجود دارد، حدود ۳۵ درصد از آلاینده های موجود، متعلق به صنایع است که این آلاینده ها شامل دی و تری اکسید گوگرد، دی اکسید نیتروژن و منوکسید کربن می شوند.

وی افزود: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به عنوان متولی و شرکت عظیمی که در منطقه مستقر است، خودش را مکلف کرده تا در راستای هوای پاک تلاش کند. در این راستا و در اقدام اولیه، تلاش خود را برای جمع آوری گازهای همراه، معطوف کرده ایم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ادامه داد: دو طرح عظیم و بزرگ را در این راستا در حال پیگیری هستیم و ان شاالله در آینده نزدیک و در دهه فجر، شاهد اقدامات موثر برای عقد قرارداد در این خصوص خواهیم بود.

دانشی با اشاره به طرح های جمع آوری گازهای همراه گفت: برای جمع آوری گازهای همراه به میزان حدود ۹۵۰ میلیون فوت مکعب گاز در منطقه شرق فعالیت های شرکت شامل آغاجاری و گچساران اقدام خواهیم کرد و در منطقه اهواز و مارون، برای حدود ۲۶۰ میلیون فوت مکعب گاز برنامه داریم.

وی بیان کرد: این موضوع کمک خواهد کرد تا هوایی پاک تر داشته باشیم. در گام نخست این طرح، بحث نهال کاری که شامل ۲ هزار هکتار در منطقه شلمچه، کریت، غیزانیه، خرمشهر، رامشیر، آغاجاری، رامهرمز و دیگر جاها است، صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: حتما با تمام توان برای یک نهضت سبز در استان خوزستان تلاش خواهیم کرد و به هوایی پاک نیاز مبرم داریم. برای سلامتی مرم حتما باید تلاش کنیم.

دانشی افزود: در شرایط جنگ، بسیاری از نخیلات خود را از دست دادیم و خوب است که به طرف نهال های مثمر سوق پیدا کنیم. تیمی به صورت ویژه تشکیل داده شده است تا در سال جاری و سال آینده در این خصوص اقدام کرده و به موضوع ورود کنند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.