×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
خطر جانی ساکنان مناطق کم‌برخوردار و فرسوده کشور را تهدید می‌کند

محمد آیینی در نشست ستادباآفرینی شهری خوزستان در محل استانداری خوزستان اظهار داشت: شرکت بازآفرینی شهری را می توان متولی بخشی از محرومان کشور دانست چرا که اغلب بافت های فرسوده کشور در مناطق حاشیه ای و یا در مناطق کم‌برخوردار قرار دارند.

وی ادامه داد: بخش دیگری از ساکنان نیز در مناطق حاشیه ای و یا فرسوده قرار ندارد بلکه به دلیل بی توجهی دستگاه های خدمات رسان از دریافت زیرساخت های زندگی محروم شده و در مناطق کم‌برخوردار زندگی می کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: برخی از این مناطق نسبت به متوسط شهری از خدمات کمتری برخوردار هستند که باید برابر با سندبازآفرینی به این مناطق توجه ویژه ای صورت گیرد.

آیینی با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از این ساکنان در منازلی زندگی می کنند که سقف آنها لرزان است بیان داشت: در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه ای مانند زلزله، احتمال بروز فاجعه وجود دارد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به اهمیت موضوع حفظ کرامت انسانی، معیشت، بهداشت و اشتغال ساکنان اینگونه مناطق اشاره کرد و افزود: تلاش می شود تا با اقداماتی که در دستور کار این شرکت قرار دارد، امید در بین اهالی به وجود آید و به آینده امیدوارتر شوند.

وی با تاکید بر اینکه در راستای اجرای برنامه های تعیین شده در سند بازآفرینی باید از مشارکت مردم بیش از پیش استفاده شود گفت: اداره و ساماندهی شرایط موجود در اینگونه محلات باید به جوانان واگذار شود تا بتوانند به بهترین شکل مطالبات مردم و خواسته های آنها را برای بهبود شرایط زندگی در راستای اجرای طرح توسعه و تحول اجتماع محور، مورد پیگیری قرار دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود تسریع در صدور پروانه ساخت ویژه طرح های بازآفرینی شهری را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این راستا برخی از استانها با همکاری شهرداری ها، پروانه ساختمانی را در کمتر از یکماه صادر می کنند.

آیینی اضافه کرد: در استان خوزستان نیز باید تلاش شود تا این شرایط از یک سال به یک ماه کاهش یابد تا از این طریق، مشارکت مردم در طرح های بازآفرینی افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به نگرانی پیش آمده در پهنه های پرخطر منطقه کم‌برخوردار منبع آب اهواز اشاره کرد و گفت: جابجایی منازل پهنه های پرخطر با جدیت در دستور کار قرار دارد و انتظار می رود که این اقدام با سرعت بیشتری همراه شود.

بر اساس این گزارش، ۲۹ شهر خوزستان دارای طرح مصوب بازآفرینی شهری هستند که از این تعداد ۲۵۱ محله در کل استان برای اجرای این طرح شناسایی شده اند و از این تعداد ۱۴ محله به عنوان محلات هدف در راستای اجرای ماده ۵۹ قانون برنامه ششم توسه کشور به تصویب رسیده است.

تعداد ۳۸ پروژه در خوزستان با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال در حال اجرا است که به منظور ادامه برنامه طرح های مصوب سال جاری، به ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.